کد خبر: 080703174474
روزنامهعصر انقراض (طنز)

عرق شرم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: وقتی فهمیدم حقوق کارگران معدن ۱۲ میلیون تومان است، شرمنده شدم

دکتر حمزه رضایی

ما چقدر نمک نشناس و بی چشم و رو هستیم که شرمندگی مسئولان خود را به عیان می بینیم و عین خیال مان نیست!

بی جهت نیست که این همه بلا و مصیبت از چپ و راست و از بالا و پائین و مثل نقل و نبات بر سر و کله مان می بارد!

بیچاره ولی داداشی، وکیل الرعایای دلسوز مردم تازه متوجّه شده اند که حقوق کارگران معدن ۱۲ میلیون تومان است!

و خداوند منان به زندگی شان خیر و برکت بیشتر بدهد که به محض شنیدن این خبر لحظه ای درنگ نفرموده، بر مردم منّت نهاده و فی الفور شرمندگی خودشان را تمام و کمال ابراز داشته اند و با این حرکت خاضعانه و مخلصانه و ظریفانه خود، ملّتی را مدیون و مرهون خود نموده اند.

در عجبم از مردم آستارا که ذره ای به خود زحمت نداده اند که وکیل فهیم و مخلص خود را از وضعیّت حقوقی معدنچیان مطّلع نمایند!

طبیعی است که جناب نماینده به دلیل مشغله های فراوان کاری، فرصت سر خاراندن هم ندارند، چه رسد به شناخت اوضاع و احوال مردم و معدن کاران و حقوق کارگران و معدنچیان معدن!

همین که حضرات عظیم الشان در لابلای گرفتاری ها و خون دل خوردن های خود، ذرّه ای مجال می یابند و به ما افتخار می دهند که به حال ما دل بسوزانند و از ته دل برای مان احساس شرمندگی نمایند، برای ما دنیایی ارزش دارد و این لطف بزرگ شان برای هفت جدّ و آباءِ ما کافی است!

البتّه ناگفته نماند که ما هیچوقت این حرکت غیر منطقی و غیر مردمی خلایق آستارا و کلاً استان گیلان را در عدم اطلاع رسانی به نماینده را هیچوقت فراموش نمی کنیم، حرکتی که همه ما را پیش آن وکیل الرعایای از جان گذشته مُلک و ملّت بیش از پیش شرمنده کرد.

باور بفرمائید دل و جگر ما از شرمنده شدن نمایندگان و مسئولان همیشه شرمنده مردم، پیوسته کباب بوده است و اخیراً کباب تر هم شده است.

از خداوند متعال طول عمر بیشتر وکلا و مسئولان را خواهانیم و به خود می بالیم که چنین فرهیختگان نمونه را نصیب ما فرموده است. شما نمی توانید در هیچ نقطه ای از دنیا وکلایی پیدا کنید که در مقابل مردم خود تا این درجه شرمنده شوند و بشکه بشکه عرق شرم بریزند!!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا