کد خبر: 06060198569
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به ریکشا سلام کنید (طنز)

راضیه حسینی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: «بر اساس دستورالعمل دولت، حتی اگر همه خودروها فقط ۱۰ هزار دلار باشند، عملا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد نخواهد شد.

خودروهای شاسی بلند وارد نمی‌شود. تعرفه واردات نامشخص است.

 خودروهای وارداتی از ۱۰ برند اول دنیا نخواهد بود

ماشین‌های تولید داخل یک سر و گردان بالاتر از خودروهای ۱۰ هزار دلاری دنیا هستند.»

بر این اساس، خودروهای وارداتی باید طوری باشند که با دیدن‌شان بگوییم: «صد رحمت به داخلی‌ها» و کلی قربان‌ چرخ و لاستیک بلوری پراید و تیبای خودمان برویم. وقتی یکی از داخلی‌ها نصیب‌مان شد کلی شکر کنیم. داخلش بنشینیم و بوی تازگی‌اش را تا ته بفرستیم در ریه‌های‌مان. چهار تا تخم‌مرغ زیر چهار لاستیکش بگذاریم و حتماً دست‌مان را تا مچ فرو کنیم در خون گوسفند قربانی و بکوبیم بر سپر عقبش، تا چشم بد دور شود از این لعبت.

اما به نظرتان چه خودرویی می‌تواند همه شرایط بالا را داشته باشد؟

ما که هرطور حساب کردیم دیدیم با این اوصاف تنها خودروی خارجی که حائض همه شرایط بالا باشد چیزی نیست جز «ریکشا» درست است که از چهار چرخ یکی را ندارد، ولی در عوض هم ارزان است و هم کارراه‌انداز. این ریکشاهای سه چرخ هندی را دست کم نگیرید. در فیلم‌های بالیوودی طوری جوگیر می‌شوند که انگار مرسدس بنز هستند و وسط فیلم هشدار برای کبرا یازده در اتوبان‌های برلین ویراژ می‌دهند.

به نظرمان بهترین گزینه است. به باقی خودروها فکر نکنید. برای این‌که به ده هزار دلار برسند احتمالاً مجبور می‌شوند سپر عقب، فرمان، ترمز و دنده را بردارند و سرآخر یک شیر بی یال و دم و کوپال تحویل‌مان بدهند. بعد هم بگویند هرکدام را خواستید به عنوان آپشن می‌توانید بخرید.

ولی ریکشا نیازی به برداشتن ندارد یعنی اصلاً چیزی ندارد که بخواهی برداری و دوباره بگذاری. هوا که از شیشه‌های نداشته‌اش وارد و خارج می‌شود و نیازی به کولر ندارد. می‌توانید یک پای‌تان را همیشه در حال آماده باش بگذارید تا هر وقت خطر تصادف وجود داشت از خودرو بپرید بیرون. پس نه نیازی به کمربند ایمنی دارید و نه ایربگ. سیستم ضبط  و پخش هم نمی‌خواهد. از صدای محیط لذت ببرید.

 و از همه مهم‌تر طوری ساخته شده که حتماً می‌توانید بعد از سوار شدن بگویید «خودروهای خودمون واقعاً یه سر و گردن از این خارجی‌ها بالاترن.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا