کد خبر: 13060199744
جهانروزنامه

غرب مقصر افزایش قیمت مواد غذایی است

ترجمه: سلیم حیدری

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه می گوید تحریم ها صادرات غلات روسیه را محدود می کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه در مسکو گفت که کشورهای غربی نمی خواهند محدودیت های عرضه غلات روسیه را لغو کنند و بنابراین با این کار از کاهش قیمت جهانی مواد غذایی جلوگیری می کنند.

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه در مصاحبه ای که روز جمعه منتشر شد به خبرگزاری ریا گفت که روسیه در نتیجه تحریم ها در ماه های اخیر مجبور به تعدیل مکانیسم های صادراتی خود شده است.

تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، که شامل قطع ارتباط بانک‌های روسیه از سوئیفت و مسدود کردن انتقال پول به دلار و یورو، جریمه کردن شرکت‌هایی که محموله‌های ما را بیمه می‌کنند، ممنوعیت ورود کشتی‌های غربی به بنادر روسیه و بستن دسترسی ناوگان تجاری داخلی به کشورهای اروپایی، سبب لجستیک پیچیده‌ای است. او توضیح داد که این تحریم ها موجب افزایش شدید هزینه های حمل و نقل شده است.

کینشاک گفت: «ما باید فوراً طرح‌های جایگزین حمل‌ونقل و لجستیک را ایجاد می‌کردیم و در مورد کانال‌ها و اشکال جدید تسویه حساب مالی با استفاده از ارزهای دیگر، از جمله روبل، به توافق می‌رسیدیم». وی افزود که قیمت حمل و نقل و بیمه در دریای سیاه به دلیل “استخراج آشفته معادن” در آب های این دریا توسط ارتش اوکراین با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

با این حال، به گفته این مقام، “علیرغم محدودیت های غیر مشروع غرب، روسیه با حسن نیت به تعهدات خود برای تامین مواد غذایی به آفریقا و خاورمیانه عمل کرده و خواهد کرد.”

اما برای عادی سازی کامل وضعیت، تمام محدودیت‌های حمل و نقل و بیمه در صادرات ما باید برداشته شود و پرداخت بدون مانع باید تضمین شود. تاکنون آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نخواسته اند این کارها انجام شود و از اشباع بازار جهانی مواد غذایی و کاهش قیمت‌ها جلوگیری کرده اند. در عین حال، آنها همچنان به ترویج این تصور جعلی در بین افکار عمومی جهانی ادامه می دهند که روسیه عامل قحطی در جهان است.

کینشاک خاطرنشان کرد “به لطف اقدامات به موقع انجام شده مشترک با شرکای ما در منطقه”، صادرات غلات روسیه به خاورمیانه تا حد زیادی تحت تأثیر تحریم ها قرار نگرفته و اخیراً به رشد بازگشته است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا