کد خبر: 22090060709
سلامت و رفاه

آخرین آمار کرونا در ایران؛ فوت روزانه به کمتر از ۵۰ نفر رسید

طبق اعلام وزارت بهداشت پس از ۵۶۶ روز، مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا به کمتر از ۵۰ نفر رسید.

 بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (یکشنبه، ۲۲ آذر) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۷۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۴۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۱۹ نفر رسید. ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۵۶۶ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ در کشور، به کمتر از ۵۰ نفر رسید. آخرین بار ۵ خردادماه سال گذشته، کمتر از ۵۰ نفر در روز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بودند.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۴۰۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳ هزار و ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در شبانه روز گذشته در ۱۴ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، زنجان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، یزد، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، البرز و فارس هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده است.

استان تهران با ۱۱ مورد و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و کرمان با ۴ مورد فوتی، بیشترین آمار جان باختگان روزانه در بین استان‌های کشور را داشته اند.

۵۸ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۶۳ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر دُز دوم و ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۳۸ دُز رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا