کد خبر: 24080055226
جامعه و فرهنگ

آقای استاندار! رسم دوستی را به جا آورید +دانلود فایل هفته نامه صدف

حسین فریدونی، سردبیر هفته نامه صدف

موضوع الحاق پنج روستای بخش کوشکنار شهرستان پارسیان به استان فارس که از سال ها قبل، یعنی از زمان دولت احمدی نژاد مطرح شد، در دولت روحانی هم چندین بار رسانه ای گردید و بارها با مخالفت مردم و برخی مسئولان استان هرمزگان مواجه شد ولی علی رغم تغییر دولت ها، باز هم هر از چند گاهی از سوی مقامات استان فارس و یا از سوی مسئولان کشوری مطرح می شود و به نظر می رسد که این موضوع از دستور کار واحد تقسیمات کشوری وزارت کشور خارج نشده است.

برای دریافت فایل پی دی اف هفته نامه صدف بر روی اینجا کلیک کنید.

آخرین بار که خبری راجع به مسئله الحاق رسانه ای شد، اظهار نظر سید ابراهیم رییسی در سفر اخیر خود به شیراز بود که اعلام کرد: “این دولت مصمم است که استان فارس را به دریا متصل کند.”

بعد از سخنان رییس جمهور، مجدداً موج اعتراض مردم و برخی نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع به راه افتاد، اما هیچ واکنشی از سوی مهندس دوستی استاندار هرمزگان به دنبال نداشت.

استاندار هرمزگان که تازه به این سمت منصوب شده بود ترجیح داد که در این زمینه سکوت کند. اما جناب دوستی در سفر اخیر خود به شهرستان پارسیان ناچار شد سکوت خود را در این زمینه بشکند و در جمع کوچکی از اهالی این شهرستان در جمله ای کوتاه فقط گفت: “مردم نگران الحاق نباشند.”

این حرف استاندار هرمزگان، اطمینان خاطر مردم استان را به طور کامل تامین نکرد زیرا تعابیر مختلفی می توان از حرف استاندار کرد. تعبیر نخست این است که این الحاق لغو خواهد شد لذا مردم نگران نباشند.

اما تعبیر دوم این است که مردم نگران نباشند این الحاق به نفع استان و کشور است.

مردم استان هرمزگان از جناب مهندس دوستی انتظار داشته و دارند که مانند مرحوم دکتر جادری استاندار اسبق هرمزگان، شفاف و قاطعانه مخالفت خود را با این الحاق اعلام کند و رسم دوستی با مردم هرمزگان را به جا آورد.

برخی صاحب نظران احتمال می دهند که مسئله الحاق قطعی شده است و به استاندار هرمزگان و حتی به نماینده ولی فقیه در استان گفته اند که در این زمینه حرفی نزنند. مردم استان فراموش نکرده اند که حجت الاسلام و المسلمین نعیم آبادی نماینده سابق ولی فقیه در استان نیز قاطعانه با این مسئله مخالفت کرد ولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده تاکنون واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

به هر حال مردم استان منتظر سفر رییس جمهور به استان هرمزگان هستند تا از نزدیک این موضوع را با وی مطرح کنند و ببینند تصمیم نهایی دولت در این زمینه چیست؟

منبع: پایگاه خبری صدف نیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا