کد خبر: 25020182387
روزنامهعصر انقراض (طنز)

یک نظر حلال است (طنز)

راضیه حسینی

معاون وزیر صنعت درمورد فروش روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیاتِ تولید قبل، با قیمت‌های جدید: «مردم خیلی به قیمتی که روی کالاست، توجه نکنند؛ با خیال راحت استفاده کنند. مابه‌التفاوت‌ها، محاسبه و از عوامل تولید و توزیع اخذ شده است.»

آقای معاون، متشکریم. باز هم بگویید مسئولان به فکر ما نیستند. دیگر چه کار کنند؟ این‌همه به آرامش و راحتی خیال‌مان فکر می‌کنند.

آقای رئیس، واقعاً ما را از نگرانی درآوردید. همه‌اش فکر می‌کردیم محاسبات را انجام نداده‌اید و همین‌طوری قیمت‌های قبلی گران شده.

این محاسبات خیلی در آرامش ما تأثیرگذارند. باورتان نمی‌شود ما یک بار کالای قدیمی را به قیمت جدید و بدون محاسبه گرفتیم، همه خانواده مسموم شدیم.

بعد که به پزشک مراجعه کردیم گفتند چطور خوراکی بدون محاسبه خریدید و خوردید؟ مگر از جان‌تان سیر شده بودید؟

راستش همه مسئولان که مثل شما به فکر سلامت ما مردم نیستند. این‌همه یارانه داده‌اید که چه بشود؟ که بتوانیم با خیال راحت بخریم و بخوریم.

البته چون این چهار قلم تبدیل به چهار هزار قلم کالا شده و قیمت همه جدید، می‌توانیم با خیال راحت چیزی نخریم. یک‌هو همه را بابت اجاره‌خانه اضافه شده می‌دهیم و راحت.

واقعاً در نخریدن آرامشی است که اصلاً در خریدن و خوردن وجود ندارد. نه مسموم می‌شویم و نه رودل می‌کنیم. نه چاق می‌شویم و نه چربی مضرمان زیاد می‌شود. دیگر به باشگاه رفتن هم نیازی پیدا نمی‌کنیم.

تعارف نکنید. ما که آب از سرمان گذشته. یک سری هم مدت‌هاست زیر آب خزه بسته‌اند، اگرباز هم نیاز به محاسبه داشتید انجام بدهید. چیزی که زیاد است آدمیزاد.

فقط اگر اجازه بدهید در حد یک صدم ثانیه به قیمت روی کالا توجه کنیم. راستش می‌خواهیم برای آخرین بار قیمت ارزان قدیمی ببینیم.

این وداع را از ما نگیرید. درست است بعدش قرار است به آرامش برسیم و خیال آسوده، ولی بگذارید فقط یک نظر قیمت‌ها را ببینیم. یک نظر که حلال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا