کد خبر: 08119913936
روزنامهسلامت و رفاه

احتمال بازگشت محدودیت‌ها به شهرهای زرد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضع رعایت پروتکل‎های بهداشتی در کشور، اعلام کرد مباحثی در زمینه تعمیم محدودیت‎های وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد نیز مطرح شده و باید در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و سپس در ستاد ملی مورد تصویب قرار گیرد.

سیما سادات لاری در گفت‎و گو با ایسنا، درباره آخرین میزان رعایت پروتکل‎های بهداشتی در کشور، گفت: بر اساس آخرین بررسی‎های انجام شده تا اول بهمن ماه ۱۳۹۹، میزان رعایت پروتکل‎های بهداشتی در کشور به ۸۳.۸۸ درصد رسیده است. این میزان تقریبا بیشترین میزان رعایت پروتکل‎های بهداشتی از ابتدای سال تاکنون محسوب می‎شود.

وی افزود: اکثر استان‎های کشور در محدوده رعایت مناسب پروتکل‎های بهداشتی قرار دارند و فقط میزان رعایت پروتکل‎های بهداشتی در چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان و مازندران در محدوده ۷۲ تا ۷۵ درصد قرار دارد.

لاری با بیان اینکه همچنان ادارات و سازمان‎ها بیشترین درصد رعایت پروتکل‎های بهداشتی در اماکن عمومی را در اختیار دارند، گفت: این درحالی است که کمترین میزان رعایت پروتکل‎ها مربوط به دفاتر پیشخوان دولت است.

افزایش ۷ درصدی سفرهای بین استانی

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه درباره وضعیت سفرهای بین استانی، گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متوسط تردد روزانه بین استانی از ۲۳ دی تا دوم بهمن تا هفت درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

احتمال تعمیم محدودیت‌های وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد

لاری همچنین درباره احتمال تشدید محدودیت‎ها با توجه به نزدیک بودن نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: در زمینه اعمال محدودیت برای عید نوروز هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است. البته باید روند فعلی در کاهش موارد ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ را با تمام توان حفظ کنیم و همراهی و همکاری مردم و مسئولان در این زمینه ادامه داشته باشد. در عین حال مباحثی در زمینه تعمیم محدودیت‎های وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد نیز مطرح شده و باید در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و سپس در ستاد ملی مورد تصویب قرار بگیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا