اخذ گزارش مقبول از سازمان حسابرسی برای صورتهای مالی سال ۱۴۰۰ تاپیکو

  کد خبر: 26050042551

هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) موفق شد برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود، با اخذ گزارش مقبول از سازمان حسابرسی برای صورت های مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مجمع عمومی برود.

به گزارش روابط عمومی تاپیکو: صورت های مالی هلدینگ تاپیکو مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ در حالی شب گذشته در سامانه کدال منتشر شد، که این هلدینگ توانست موفق به اخذ گزارش مقبول از سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی خود شود.

بر اساس این گزارش، یکی از ابزارهای افزایش توان نظارتی بر شرکتهای زیرمجموعه، ارتقاء شفافیت حسابها و قابلیت اتکای صورت‌های مالی است که در راستای اجرای راهبردهای تعیین شده بالادستی توسط مجموعه وزارت رفاه و شستا می‌باشد.

اخذ گزارش مقبول از حسابرس و بازرس قانونی، ضمن صحه گذاشتن بر رشد شفافیت گروه تاپیکو، حاکی از درجه بالای پاسخگویی مدیران به ذینفعان، تقویت نظام کنترلهای داخلی و اطمینان بخشی نسبت به رعایت ضوابط و مقررات و استانداردهای حسابداری می باشد.

این دستاورد در نتیجه یک برنامه‌ریزی دو ساله از سطح شرکتهای زیرمجموعه آغاز و منجر به رشد تعداد شرکتهای با گزارش مقبول از ۳۸ درصد در سال ۹۷ به ۹۲ درصد در سال ۹۹ شد، که در نتیجه آن شاهد اخذ گزارش مقبول برای هلدینگ تاپیکو برای اولین بار در سال جاری هستیم.

خروج از نسخه موبایل