کد خبر: 05010175466
تولید و بازرگانیراه و مسکنصنعت و معدن

به چه نکاتی هنگام خرید قوطی و پروفیل توجه کنیم

قوطی ها و پروفیل ها از کاربردی ترین محصولات آهنی هستند که طیف گسترده ای از آنها در بازار آهن آلات ایران موجود می باشند. با توجه به کاربردی که این مقاطع دارند باید قبل از خرید آنها به نکاتی توجه کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و انواع قوطی و پروفیل پرداخته و نکات مهمی که باید در مورد قیمت و خرید آنها در نظر داشت را گوشزد می کنیم.

مشخصات فنی انواع قوطی و پروفیل

در این بخش می خواهیم به معرفی انواع  قوطی ها و پروفیل ها بپردازیم و کمی با مشخصات آنها آشنا شویم. البته که تنوع و گستردگی این محصولات زیاد است و ما در اینجا به پراستفاده ترین محصولات قوطی و پروفیل ها می پردازیم که به قرار زیر است:

  • انواع پروفیل ها

پروفیل ها براساس وزن، کاربرد و شکل ظاهری انواع متفاوتی دارد که شامل موارد زیر است:

پروفیل ها براساس شکل ظاهری به دو دسته پروفیل های باز و پروفیل های بسته تقسیم می شوند که از پروفیل های بسته میتوان به مواردی چون قوطی، پروفیل درب و پنجره مثل سپری، کلافی، لنگه دری اشاده کرد.

درباره پروفیل های باز نیز میتوان مواردی چون پروفیل آبرو، پروفیل زد، پروفیل سی و انواع پروفیل های چهارچوبی را نام برد.

حال می رسیم به دسته بندی پروفیل ها براساس کاربرد که به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شود.

خود پروفیل های ساختمانی سه نوع دارد به نام های:

  • پروفیل های نورد گرم که ساخته شده از شمش به شکل قوطی است.
  • پروفیل های نورد سرد که از شکل دادن ورق های فولادی و پرس کردن آنها حاصل می شود.
  • پروفیل های مرکب که ترکیبی از دو پرفیل نورد سرد و نورد گرم است.

از پروفیل های ساختمانی بیشتر در صنعت ساختمان استفاده می شود در صورتی که پروفیل های صنعتی به دلیل وزن کم و مقاومت بالا، کاربرد فوق العاده ای در صنایع نظامی، خودروسازی و دیگر صنایع دارند.

حال نوبت به معرفی دسته بندی پروفیل ها براساس وزن آنها است. پروفیل ها از نظر وزن به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

پروفیل های سبک که طی نورد سرد از ورق های روغنی تولید می شوند و با نام معروف قوطی مبلی نیز در بازارها وجود دارند.

پروفیل های نیمه سنگین مانند لوله و نبشی ها که از مهم ترین آنها محسوب می شود.

و در نهایت پروفیل های سنگینی که از ورق های سیاه با ضخامت بالای ۱.۵ میلی متر ساخته می شوند.

آراد آهن
آراد آهن
  • انواع قوطی ها

بعد از آشنایی با انواع پروفیل ها، می خواهیم شما را با انواع قوطی که خود نوعی از پروفیل ها هستند، آشنا کنیم. انواع قوطی ها به قرار زیر است:

اولین نوع قوطی را اختصاص می دهیم به قوطی های ستونی که خود به دو دسته ساختمانی و صنعتی، تقسیم می شوند. سایز و ابعاد این نوع قوطی ها از ۱۲۰ در ۱۲۰ میلیمتر شروع شده و تا  سایزهای بالاتر با ضخامت های متنوع ادامه می یابد.

این قوطی ها، از ورق های سیاه تولید می شوند که ضخامت آنها بسته به نوعی که دارند، متفاوت است؛ یعنی پروفیل های ستونی ساختمانی ضخامتی بین ۲ تا ۶ میلی متر و نوع صنعتی آن ضخامتی بیشتر از ۶ میلیمتر و طولی معادل ۱۲ متر دارند.

یکی دیگر از قوطی هایی که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، قوطی های صنعتی می باشد که در دسته پروفیل های سنگین قرار می گیرد. از این قوطی ها بیشتر در سازه های بزرگ، ساخت خرپا، صنایع نظامی و تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود.

این قوطی ها دارای ضخامت ۵ تا ۱۰ میلی متر هستند و از مهم ترین ویژگی آنها میتوان وزن کم، استحکام زیاد و همچنین مقاومت بالا در برابر فرسایش و رطوبت نام برد.

نوع دیگری از قوطی ها هستند که دارای پوششی از فلز روی هستند و به آن قوطی گالوانیزه می گویند. ابعاد این قوطی ها بین ۲۰*۲۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ با ضخامت های ۲ تا ۴ میلی متری با طول  ۶ متری وجود دارد که بخاطر داشتن پوششی از روی، در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و مناسب برای محیط های مرطوب هستند. همچنین این قوطی ها در اشکال متفاوتی مانند U ، H ، نیم‌دایره و غیره تولید می شوند.

راهنمای خرید قوطی و پروفیل

از جمله نکاتی که هنگام خرید قوطی و پروفیل ها باید به آن توجه کنید عبارت است از:

  • توجه به مشخصات فنی پروفیل ها و قوطی ها مانند ضخامت، ابعاد و جنس محصول
  • توجه به کارخانه تولیدکننده این محصولات
  • درنظر گرفتن نوع قوطی و پروفیل مورد نیاز
  • آگاهی از قیمت روز پروفیل ها و قوطی
  • خرید از یک مرجع معتبر

بررسی قیمت قوطی وپروفیل

خیلی ها این سوال برای آنها به وجود می آید که قیمت  قوطی و پروفیل چگونه محاسبه می شود؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید عوامل موثر بر قیمت قوطی و قیمت پروفیل را بدانیم که از ۶ پارامتر اصلی پیروی می کند.

این ۶ پارامتر عبارت است از:

  • ضخامت
  • عرض
  • وزن
  • طول
  • برند سازنده
  • نوع

 

دانستیم که مهم ترین پارامترها در تعیین قیمت این محصولات چه هستند. اما عوامل دیگری بر قیمت روز قوطی پروفیل نیز تاثیرگذار است که از آن میتوان به هزینه حمل و نقل، نوسانات دلار، بازار عرضه و تقاضا، تورم جهانی و استانداردهای در نظر گرفته شده برای تولید محصولات نام برد.

البته این عوامل نه تنها قیمت این محصولات بلکه قیمت تمامی مقاطع فولادی را تحت تاثیر قرار می دهد و نوساناتی را در قیمت ها به وجود می آورد.

پس در انتها به شما می گوییم به عنوان یک مهندس و کسی که با خرید محصولات فولادی مدام سروکار دارد، باید از قیمت روز مقاطع فولادی آگاهی داشته باشد تا بتوانید هزینه های پروژه های خود را به درستی تعیین کنید و دچار هزینه های بیشتر و یا اضافی نشوید.

آراد آهن
آراد آهن

قوطی پروفیل از کجا بخریم؟

یکی از مراکزی که به صورت خیلی حرفه ای سال ها در زمینه پخش و فروش مقاطع فولادی خوش درخشیده، شرکت تجاری و بازرگانی آراد آهن است. آراد آهن مرکز فروش قوطی پروفیل در کشور، توانسته با تهیه محصولات از کارخانه های بزرگ و معتبر در حوزه مقاطع فولادی، اعتماد مشتریان بسیاری را به خود جذب کند.

این مجموعه برای اینکه دسترسی شما به قیمت های روز محصولات آسان تر شود، مثلا اگر بخواهید قیمت قوطی پروفیل امروز را بدانید که چقدر است، شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام را راه اندازی کرده اند تا تمامی افراد به صورت پیوسته، شاهد تغییر قیمت ها در بازار فولاد باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا