کد خبر: 30090061806
تولید و بازرگانی

افتتاح ۱۰ طرح اشتغال پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان

با حضور قائم‌مقام کمیته امداد بهره‌برداری از ۱۰ طرح اشتغال پرورش ماهی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی خاکسار در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ طرح اشتغال استخر پرورش ماهی در استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس بانک اقتصاد نوین و مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برگزار شد، با تقدیر از مجاهدت‌ها و صبوری مردم استان، افزود: مردم این استان، ویژگی‌های خوب زیادی دارند، از جمله خونگرمی، وفاداری به نظام و تحمل سختی‌ها که این موضوع نشان می‌دهد استحقاق خدمت بیشتری دارند.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور به ویژه برای محرومان، ادامه داد: شرایط حاضر ایجاب می‌کند که این خدمت هر چه سریع‌تر و وسیع‌تر انجام شود. اساس انقلاب اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی است و عدالت اجتماعی جز با رفاه عمومی، رسیدگی به مردم و آباد کردن زندگی محرومان محقق نمی‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد، همدلی را رمز موفقیت در خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در سیستان و بلوچستان همدلی بین مردم و مسئولان موج می‌زند و باید از این پتانسیل برای پیسبرد برنامه‌ها و اهداف بهره ببریم.

خاکسار با بیان اینکه ضرورت خدمت در سیستان و بلوچستان بیشتر از مناطق دیگر کشور است، تاکید کرد: کمیته امداد دستگاهی نیست که یک صرفا کار تخصصی داشته باشد و منافع سازمانی خود را دنبال کند؛ کمیته امداد اگر خدمتی انجام می‌دهد، در واقع وظایف ذاتی نظام در کمک به محرومان را تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از تمام ظرفیت‌ها برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: باید با رویکرد توانمندسازی، زمینه خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه حمایت را فراهم کنیم تا با عزت نفس و روی پای خود زندگی کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در این مراسم هم گفت: نهادهای حمایتی باید از نظر اعتبارات مورد توجه قرار بگیرند؛ این روزها که مجلس در حال بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ است، باید در خصوص بودجه و حمایت اعتباری از دستگاه‌های حمایتی، تصمیمات جدی گرفته شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا