کد خبر: 20090060215
اقتصادتولید و بازرگانی

افزایش قیمت برخی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: افزایش قیمت برخی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد و هیچ برندی مجوز افزایش خودسرانه قیمت را ندارد.

هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: علی رغم مشکلات متعدد پیش روی تولیدکنندگان، اما کمبودی در عرضه شیرخشک رژیمی و رگولار وجود ندارد.

او قیمت تمام شده شیرخشک با ارز نیما را ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و ارز ترجیحی را ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: از ابتدای سال، قیمت شیرخشک نوزاد یک بار در تیرماه ۹ تا ۱۲ درصد افزایش یافت و به رغم افزایش هزینه‌های تولید و اعتراض تولیدکنندگان به نرخ فعلی، سازمان حمایت جلوی افزایش قیمت را گرفته است.

تحویل زاده گفت: اگر به واردات مواد اولیه ارز ترجیحی اختصاص یابد، افزایش قیمتی نخواهیم داشت، چنانچه جلوی واردات مواد اولیه گرفته شود، به سبب تغییرات مدام شیرخام در داخل، تولیدکنندگان چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: افزایش اخیر قیمت برخی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد و هیچ برندی مجوز افزایش خودسرانه قیمت را ندارد و احتمالا مجوز را تیرماه اخذ و هم اکنون اعمال کرده‌اند.

او ادامه داد: تامین مواد اولیه شیرخشک نوزاد به سبب بلاتکلیفی تخصیص ارز ترجیحی یا نیما مشکلاتی را برای تولیدکنندگان در برداشته است؛ چرا که هر یک از وزارتخانه‌های مربوط نظر متفاوتی دارند.

این مقام مسئول گفت: وزارت صمت مواد اولیه شیرخشک را زیرمجموعه غذا تلقی می‌کند، به همین خاطر خواستار تخصیص ارز نیماست، اما وزارت بهداشت بر تخصیص ارز ترجیحی به سبب دارو بودن آن تاکید می‌کند.

تحویل زاده گفت: با توجه به عدم تعیین تکلیف تخصیص ارز ترجیحی یا نیما به واردات مواد اولیه شیرخشک رگولار، تولیدکنندگان در سردرگمی به سر می برند چرا که مواد اولیه به صورت اعتباری وارد و ترخیص می شود که به سبب ۲ گانگی وزارتخانه ها، تولیدکنندگان نگرانی هایی دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا