کد خبر: 11100063353
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

اقدامات بانک پارسیان برای محرومیت‌زدایی در استان فارس

به گفته مدیرشعب بانک پارسیان در استان فارس، طی دو سال گذشته تاکنون بیش از ۲۶۵میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به رونق و توسعه استان فارس، تنها از سوی بانک پارسیان پرداخت شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک پارسیان، عبدالحمید جوکار گفت: بانک پارسیان در طول سال‌های گذشته از هیچ حمایتی برای داشتن ایرانی آباد دریغ نکرده است.

از پرداخت وام به کسب‌وکارهای متضرر از کرونا و ایجاد رونق در مناطق محروم و توسعه کارآفرینی گرفته تا توسعه صادرات و توانمندسازی صنایع داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، این تنها بخشی از اقدامات انجام‌شده در بانک پارسیان است.

این مقام مسئول در بانک پارسیان معتقد است: پارسیان از پیشگامان مانع‌زدایی در بخش تولید و محرک چرخه‌های اقتصاد و تجارت کشور است.

جوکار افزود: بانک پارسیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی، محرومیت‌زدایی و همچنین ارتقای عدالت اجتماعی، کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد در مناطق روستایی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ارگان‌ها، اقدامات ارزنده و حمایت‌های مؤثری داشته است.

بر این اساس این بانک در استان فارس به ۹طرح بالغ بر۲۴میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

مدیر شعب استان فارس درخصوص تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، با عاملیت بانک پارسیان عنوان کرد: بر این اساس این بانک در استان فارس از ابتدای طرح تاکنون به تعداد ۳۷۱۹پرونده و به مبلغ بیش از ۱۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

جوکار درباره عملکرد بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: حمایت از اقشار کم‌درآمد به‌خصوص در مناطق و شهرهای محروم همواره در اولویت بانک پارسیان قرار داشته است.

از اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی می‌توان از پرداخت تسهیلات به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)و سازمان بهزیستی هستند، یاد کرد.

این بانک تنها در استان فارس به ۴۳۸پرونده بیش از ۱۸۷میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

او افزود: در پی شیوع بیماری کرونا و آسیب جدی به اصناف و کسب‌وکارها، این بانک بر اساس دستورالعمل صریح بانک مرکزی و به‌منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت مبنی بر حمایت از اقشار و اصناف آسیب‌دیده در اثر شیوع بیماری کرونا، بانک پارسیان با اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب‌دیده ناشی از کرونا، نقش مؤثری ایفا کرده است و بر این اساس بانک پارسیان در این استان تعداد ۳۸۴کسب‌وکار را موردحمایت قرار داده و حدود ۱۰۰میلیارد ریال وام پرداخت کرده است.

جوکار درباره پرداخت تسهیلات ودیعه مستأجران و تسهیلات ازدواج در بین خانوارها و زوج‌های جوان گفت: بانک پارسیان علاوه بر پرداخت تسهیلات حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، تسهیـلات کمک ودیعه مسکـن به مستأجران و ازدواج را نیز در قالب برنامه‌های حمایتی خود داشته و دارد و درخواست‌های متقاضیان این تسهیلات را بررسی و به پرداخت آن اقدام کرده است که در این استان تعداد ۵۰۲پرونده تسهیلات ودیعه مستأجران حدود ۱۵۸میلیارد ریال و تعداد ۱۰۷۱تسهیلات ازدواج حدود ۵۵۴میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا