کد خبر: 21050041859
اخبار شرکت ها

امیرحسین نادری: حمایت مسئولان از سرمایه گذاران عامل توسعه صنعت در یزد است

امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات کشور گفت: مسوولان یزد همواره از سرمایه گذاران حمایت می کنند، به همین دلیل همراهی آنها با فعالان حوزه صنعت و بخش تولید در توسعه و ایجاد واحدهای صنعتی نقش موثری در رونق تولید دارد.

 

به گزارش روابط عمومی «ومعادن» و به نقل از ایرنا، امیرحسین نادری سه شنبه شب در دیدار با محمدعلی طالبی استاندار و مدیران شرکت کابل های شهید قندی یزد افزود: به همین دلیل صنعت در استان رشد کرد که علت آن استقبال و رفتار خوب با سرمایه گذاران و صنعتگران است، ای کاش سایر استان ها در این مورد از نقاط قوت یزدی ها بهره می بردند.

وی ادامه داد: با همکاری مسوولان استان موفق شدیم بار دیگر امید را در دل بیش از ۳۰۰ کارگر شرکت کابل های شهید قندی یزد که در صنعت کابل سازی بی بدیل است، زنده شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در شرکت کابل های شهید قندی یزد در زمان مناسب سرمایه گذاری جدیدی صورت نگرفت و لوازم آن فراهم نشد، لذا در مقطعی دچار مشکل شد و سرمایه در گردش با چالش مواجه و فعالیت شرکت تقریبا متوقف شد.

امیرحسین نادری افزود: بر اساس ارزیابی در گام نخست بخشی از مواد تامین و در مرحله دوم قطعات مورد نیاز خریداری و با اقدامات انجام شده، امید می رود با سرعت شرکت یادشده به دوران طلایی بازگردد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: این شرکت در حوزه سرمایه گذاری معادن و صنایع معدنی فعال است و سهامدار عمده شرکت کابل های شهید قندی، مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان، ارفع و سرمد ابرکوه است، در صدد هستیم، سرمایه گذاری در این شرکت ها توسعه یابد، از مسوولان یزد درخواست می شود که در ایجاد چرخه جدید و همچنین مجوزهای معدنی همکاری بیشتری کنند.

سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع پاک و فناوری های نوین

همچنین استاندار یزد گفت: خوشنامی و برند شرکت شهید قندی در حوزه مخابرات باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد و در ایجاد شهرکی برای ایجاد صنایع پاک و فناوری های نوین سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

محمدعلی طالبی افزود: اگر در حوزه صنعت سرمایه گذاری جدیدی صورت گیرد ، حامی فعالان و آماده همکاری با آنها هستیم تا این موارد هرچه سریعتر پیگیری شود.

وی ادامه داد: حتی در حوزه های دارای مزیت و اولویت دار همچون صنایع نوین و پاک مجوزهایی بدون نام صادر شد و هرگونه سرمایه گذاری در صنایع جدید و بدون آلایندگی در کمترین زمان ممکن قابلیت آغاز به کار دارد.

استانداریزد ضمن گلایه از برخی مسوولان صنایع و معادن در انجام تعهدات اجتماعی تاکید کرد: شرکت کابل های شهید قندی از فوتبال حمایت می کند، این مورد بخشی از حمایت اجتماعی را برای این شرکت به وجود آورد، درخواست ما این است مدیران دیگر صنایع و معادن در زمینه تعهدات اجتماعی خود اقدام بیشتری را انجام دهند.

طالبی افزود: هزینه ای که به عنوان مثال برای تیم فوتبال در یک ماه انجام می شود به اندازه کل مبلغی است که ظرف یک سال یکی از شرکت های معدنی استان هزینه می کند، این مورد نشان می دهد آن گونه که باید مشارکت در طرح های مرتبط با مسوولیت اجتماعی برای صنایع و معادن استان تعریف نشده و انتظار همراهی داریم.

همچنین سیدمسعود عظیمی، معاون اقتصادی استانداری یزد در ادامه این نشست گفت: در مقطعی امیدها در شرکت شهید قندی به حداقل کاهش یافت و با دستور استاندار و فعالیت مدیریت جدید و کمک تیم اقتصادی مسایلی همچون مشکلات بانکی و کارگری رفع و شرکت به سرعت بازار خود را تثبیت و روند شکوفایی و بالندگی را طی می کند.

یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی

همچنین محمدرضا علمدار یزدی، رییس سازمان صعنت، معدن و تجارت ( صمت) یزد گفت: یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی و بهشت سرمایه گذاری ایران است و تیم های اقتصادی استان آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذار هستند،همدلی بسیار خوبی بین مسوولان سه قوه در استان وجود دارد و یزد ۶ سال گذشته مقام نخست معافیت های گمرکی را در سطح کشور کسب کرد.

همچنین محمد جواد عسکری، مدیرعامل شرکت کابل های شهید قندی یزد اظهارکرد: مردم استان به شهید قندی افتخار می کنند و زندگی بخشی از آنها مرتبط با این شرکت است و با اقدامات انجام شده در سال گذشته برنامه ریزی شرکت برای ۲۶۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد که در پایان سال ۴۳۶ میلیارد تومان محقق شد و سهامداران شرکت ۸۳ میلیارد تومان سود دریافت کردند، امید می رود امسال درآمدها به ۷۰۰ میلیارد تومان برسد ،پیگیر هستیم که سرمایه های شرکت در یزد و برای صنایع جدید و ایجاد چرخه تولید هزینه شود.

      

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا