کد خبر: 02070047511
جامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

انتظارات مردم آلمان از جانشین مرکل 

پایان دوران فعالیت سیاسی آنگلا مرکل از طرفی نگرانی‌های برای اتحادیه اروپا در ایجاد یک خلأ سیاسی و از طرفی امیدواری‌هایی برای به وجود آمدن فضایی جدید را به وجود آورده است. انتخابات آتی برای مردم آلمان پایان یک دوره و آغاز دوره‌ای دیگر محسوب می شود.

مردم آلمان در این مورد چه می‌گویند؟ والترود: «اگرچه مرکل چهره‌ای جهانی است و در تمام مشکلات جهانی به دلیل تفکری آرام و منطقی جنبه واسطه‌گری داشته است، در مناطق روستایی هیچ اثری از فعالیتهای او دیده نمی شود.»

برخی نیز حتی معتقدند ۱۶ سال دوران مرکل با چهار سال دوران ترامپ کاملا قابل مقایسه است. برای نمونهمارسل می‌گوید: «یک فضای تازه باید ایجاد شود.

۱۶ سال دولت مرکل به بدیچهار سال دوران ترامپ بود. باید بیشتر به جوان‌ها برسند و چشم‌اندازهای تازه‌ای برای آنها به وجود آورند. نباید صرفا به فکر افراد سالمند باشند. فعالیت‌های تازه نیازمند یافتن متحدان تازه است.»

برای برخی دیگر مانند کریستین مبارزه برای اقلیم پاک مهم و برجسته است. او می‌گوید :« از نظر من دولت بعدی باید درباره آینده آلمان دغدغه داشته باشد و برای آن راهبردهای بلندمدت به منظور شناخت مشکلات و حل آنها اتخاذ کند.

یکشنبه، ۲۶ سپتامبر(۴مهر)، موعد برگزاری انتخابات در آلمان است. بر اساس نظرسنجی شورای اروپا در روابط بین‌الملل در میان ۱۲ کشور اروپایی، از دو گزینه مرکل و مکرون، ۴۱ درصد از پرسش‌شوندگان به ریاست مرکل بر اتحادیه اروپا رأی داده‌اند.

منبع‌: یورونیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا