کد خبر: 24020182252
جامعه و فرهنگ

ایرانیان کانادا بیشتر در کدام شهرها مشغول به کارند؟

مهاجرانی که به دنبال دستیابی به اهداف و رؤیاهای خود هستند، کانادا را به عنوان مقصدی مناسب برای خود می‌شناسند.  طبق داده‌های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، در سال ۲۰۲۱ مهاجرت ایرانیان به این کشور بیشتر از هر زمانی بوده است.

کانادا در این سال پذیرای بیش از ۱۱۰۰۰ ایرانی بوده و به همین دلیل، این کشور در رتبه هشتم مبدأ مهاجران تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی دلایل محبوبیت کانادا برای مهاجران ایرانی پرداخته و می‌بینیم که ایرانیان کانادا بیشتر در کدام شهرها مشغول به کارند.

چرا مهاجرت به کانادا؟

همانطور که گفتیم، کانادا در چند سال اخیر به کشوری محبوب برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. اغلب ایرانیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را برای اخذ اقامت این کشور انتخاب می‌کنند. بسیاری نیز افراد تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی هستند که برای تحصیل یا یافتن کار به این کشور می‌آیند. بیایید ببینیم چرا این افراد مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند.

۱. زبان رسمی کانادا انگلیسی است.

مردم کشور کانادا به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی حرف می‌زنند. البته مهاجرت ملیت‌های مختلف باعث شده تا سایر زبان‌های دنیا نیز در این کشور وجود داشته باشد. آموزش زبان انگلیسی در ایران از مقطع راهنمایی شروع و تا پایان دبیرستان ادامه دارد.

علاوه بر این، آموزشگاه‌ها و دوره‌های بسیاری برای آموزش این زبان در این وجود دارد. به همین دلیل است که اغلب ایرانیان یا تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند و یا راحت‌تر می‌توانند آن را یاد بگیرند. مهارت‌های خوب زبان انگلیسی، به مهاجران این امکان را می‌دهد هد تا سریع‌تر با محیط سازگار شداهو جایگاه خود را تثیبت کنند.

۲. برنامه‌های مهاجرتی متنوعی دارد.

کانادا همیشه به خاطر برنامه‌های مهاجرتی متنوعش شهرت داشته است. کاهش نرخ زاد و ولد، پیری جمعیت و نیاز به نیروی کار جدید، از جمله دلایلی است که باعث شده این کشور به جذب مهاجر روی بیاورد. کشور کانادا بیش از ۱۰۰ طرح مهاجرتی مختلف را ارائه می‌دهد.

کسپرس انتری، برنامه‌های استانی (PNP)، حمایت مالی خانواده، و ویزای دانشجویی، از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت ایرانیان هستند. در وب سایت پارسی کانادا می‌توانید از برنامه‌های مهاجرتی مختلف کانادا مطلع شوید.

۳. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبری دارد.

در کانادا طیف وسیعی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها وجود دارد. مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه مک مستر، در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. مسیرهای مهاجرتی متنوعی نیز برای دانشجویان ارائه شده است.

 

 

 

۴. کیفیت زندگی مطلوبی دارد.

کانادا از نظر مسکن، رفاه زندگی، امنیت شخصی، وضعیت سلامت، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیطی، شغل و درآمد، تعادل کار و زندگی، آموزش و مهارت، مشارکت مدنی، درآمد و … بالاتر از حد متوسط ​​است. علاوه بر این، عدالت اجتماعی برای کانادایی‌ها و مهاجران خارجی، از دیگر دلایل انتخاب کانادا به عنوان مقصدی عالی برای مهاجرت است.

۵. دارای تنوع فرهنگی است.

از سال ۱۹۷۰ پیر ترودو، نخست وزیر کانادا، چندفرهنگی را در این ترویج داد و شهروندان کانادایی از مهاجران با ملیت‌ها، مذاهب، زبان‌ها و نژادهای مختلف استقبال می‌کنند. این کشور همچنین از ایرانیان استقبال کرده و حتی مراسمات مختلف فرهنگ ایرانی از جمله عید نوروز، در کانادا برگزار می‌شود.

بهترین شهرها برای مهاجرت ایرانیان به کانادا کدامند؟

سالانه‌ عده زیادی از ایرانیان برای کار، تحصیل و زندگی در کشوری پیشرفته، به کانادا می‌روند. البته این مهاجران معمولاً مهاجرت به برخی از شهرهای کانادا را بیشتر ترجیح می‌دهند. در ادامه محبوب‌ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور را دارید، لیست زیر را بررسی کنید تا ببینید بهترین شهر کانادا برای کار کدام است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱. مونترال

مونترال جزو استان کبک است و اکثریت مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. مونترال جمعیتی ۳.۸ میلیون نفری داشته و از بزرگترین شهرهای کانادا است. این شهر به دلیل استانداردهای بالای زندگی و همچنین نرخ پایین جرم، جزو بهترین مقاصد برای مهاجران است. علاوه بر این، تنوع فرهنگی در این شهر باعث شده که افراد از تمام ملیت‌های مختلف بتوانند در آنجا کار و زندگی خود را داشته باشند.

۲. ونکوور

ونکوور یکی از شهرهای مهم کانادا و جزو گزینه‌های اصلی مهاجرت شما و خانواده‌تان برای مهاجرت به این کشور است. بازار کار، اقتصاد، موقعیت، خدمات مالی، سیستم آموزشی، میزان رفاه بالا و نرخ پایین جرم و جنایت، ونکوور را به بهترین شهر برای مهاجرت ایرانیان به کانادا تبدیل کرده است.

 

۳. تورنتو

تورنتو یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان و کانادا است. این شهر همچنین  مرکز آموزش، سرگرمی، سرمایه‌گذاری مالی، فناوری و منافع تجاری در کانادا است. اکثر ایرانی ها تورنتو را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. هر ساله مهاجران به این شهر نقل مکان کرده و با ایجاد جوامع فرهنگی خود، تورنتو را به شهری چند ملیتی تبدیل می‌کنند.

سخن نهایی

یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های مهاجرت، انتخاب شهری است که قصد دارید به آنجا بروید. کشور کانادا از ایالت‌ها و شهرهای مختلف تشکیل شده و هر یک از نظر موقعیت کاری متفاوت هستند. انتخاب بهترین شهر کانادا از نظر کار به عوامل مختلفی، از جمله نوع حرفه شما بستگی دارد. اکثر شهرهای کانادا امکانات، خدمات و پتانسیل کافی را برای مهاجرت دارند. کمک. گرفتن از مشاوران مهاجرتی و همچنین مطالعه و جستجو در منابع معتبر، می‌تواند تصمیم‌گیری را برای شما ساده‌تر کند. در این مطلب دیدیم که ایرانیان به چه دلایلی کانادا را برای مهاجرت خود انتخاب کرده و بیشتر در کدام شهرها هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید وب سایت موسسه پارسی کانادا را بررسی کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا