کد خبر: 151201123318
اقتصادراه و مسکن

بلیط مترو در سال ۱۴۰۲ چقدر گران می‌شود؟

عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی بهای کرایه مترو داده شده است.

به گزارش مهر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک با اشاره به لایحه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و بررسی آن در کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز گذشته بررسی لایحه کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو در دستور کار کمیسیون قرار گرفت اما هنوز میزان افزایش کرایه‌ها به تصویب نرسید است.

وی ادامه داد: قرار بر این شد تا مدل‌های پیشنهادی توسط شهرداری دوباره بررسی شوند و روز شنبه این جلسه ادامه خواهد داشت تا لایحه نهایی و قابلیت ارجاع به صحن را پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به میزان افزایش بهای کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: پیشنهاد مترو افزایش حدود ۳۵ تا ۴۰ درصدی بهای بلیط است و برای اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز به صورت پیمایشی بررسی خواهد شد.

قائمی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ میزانی به تصویب نرسیده است تصریح کرد: اگر بررسی‌های لایحه بودجه به اتمام برسد در دستور کار یکشنبه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید همه مدل‌ها بررسی شود گفت: رانندگان تاکسی انتظار درآمد حداقلی دارند و هزینه مصرفی جاری و هزینه پنهان کاهش ارزش سرمایه برای رانندگان باید لحاظ شود و بر همین اساس باید برای رانندگان حتماً تعادل ایجاد شود اما حتماً عدد افزایش بهای مترو و اتوبوس کمتر است و نمی‌توان از تاکسی مد حمل و نقل عمومی داشت.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ساده‌ترین تصمیمی که می‌توان گرفت افزایش ۲۵ درصدی بهای حمل و نقل عمومی است.

قائمی با اشاره به ایجاد تراموا گفت: در برنامه چهارم توسعه و بودجه شهرداری تنها عددی مختصر برای مطالعه تراموا دیده شده و برای احداث آن عددی تعیین نشده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا