کد خبر: 20060045809
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

بیمه آسیا؛ پیشتاز تولید حق بیمه در پنج ماه اول سال

بیمه آسیا در پنج ماه نخست امسال با تولید بیش از ۴۲.۵هزار میلیارد ریال حق بیمه توانست سهم خود را در بازار شرکت‌های بورسی بهبود بخشیده و ۱۸.۱درصد از کل حق بیمه تولیدشده از سوی ۱۴شرکت بیمه‌گر در بازار سهام را به خود اختصاص دهد.

به گزارش دنیای بیمه، آمار تولید حق بیمه از سوی ۱۴شرکت بیمه‌ای روی سایت کدال نشان می‌دهد که در پنج ماه نخست ۱۴۰۰، بیمه آسیا در جایگاه اول قرار گرفته است و این در حالی است که با سهم ۱۴.۷درصدی از لحاظ میزان پرداخت خسارت، سومین شرکت بیمه‌ای است.

بیش از ۶۲درصد از فروش شرکت‌های بیمه بورسی در این بازه زمانی پنج ماهه، به سه رشته مهم بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو و بیمه‌های درمانی اختصاص داشته است.

بیمه آسیا نشان داد با مدیریت و عملکرد بسیار خوب، در این سه رشته، متمایز از سایر شرکت‌ها ظاهر شده است.

همچنین کارنامه بیمه آسیا در خسارت‌ها و ایفای تعهدات پنج ماهه نخست امسال متمایز است به گونه‌ای که هرچند این شرکت رتبه نخست در فروش را بین ۱۴شرکت به خود اختصاص داده اما سهم این شرکت از کل خسارت پرداخت‌شده ۱۴.۷درصد است و در جایگاه سوم قرار دارد.

افزون بر اینکه میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در بین شرکت‌های منتخب ۵۰.۲درصد ارزیابی‌شده در حالی که نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه آسیا در پنج ماهه نخست امسال به ۴۰.۸درصد رسیده است.

نکته اینجاست که نسبت خسارت در سه رشته بیمه شخص ثالث، بیمه‌های درمان و بیمه بدنه خودرو شرکت بیمه آسیا از میانگین نسبت خسارت ۱۴شرکت پایین‌تر است.

به گونه‌ای که میانگین نسبت خسارت در بین شرکت‌های منتخب در رشته بیمه شخص ثالث ۳۶.۳درصد، بیمه درمان ۹۴.۸درصد و بیمه بدنه خودرو ۵۵.۶درصد برآورد شده است ولی در بیمه آسیا این نسبت‌ها با فاصله‌ای معنادار، به ترتیب ۳۳.۶درصد، ۷۱.۸درصد و ۴۵.۶درصد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا