کد خبر: 16070048889
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

تاکید بر تقویت بیمه‌نامه‌های مهندسی و مسئولیت در بیمه آسماری

به گفته مدیر بیمه‌های مسئولیت و مهندسی بیمه آسماری، بیمه‌های مهندسی در سبد پرتفوی این شرکت جایگاه چندانی ندارند که علت عمده آن سقف ظرفیت نگهداری محدود شرکت و همچنین عدم اقبال شبکه فروش به این حوزه بوده است که با توجه به افزایش سرمایه اخیر شرکت، میزان ظرفیت نگهداری و پذیرش ریسک نیز تا حدودی افزایش یافته است. همچنین برگزاری دوره آموزشی نیز از برنامه‌های این مدیریت در نیمه اول سال ۱۴۰۰است که امید است منجر به افزایش توان شبکه فروش در جذب بیشتر پرتفوی و ارتقای سهم این رشته‌ها شود.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه آسماری، الهام جلوی، درباره ناشناخته بودن بیمه‌های مسئولیت در میان عموم مردم با وجود این که دامنه فراگیری دارند گفت: به طور کلی فرهنگ عمومی در کشور ما نسبت به موضوع بیمه بیگانه است.

البته چند سالی است که اطلاع‌رسانی درباره مفهوم بیمه در کشور توسعه یافته است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

ضریب نفوذ بیمه در کشور ما کم است و این ناشی از نا‌آگاهی مردم نسبت به کلیت مزایای بیمه است.

حال اگر وارد رشته‌های بیمه‌ای شویم، می‌بینیم که رشته‌هایی مانند مسئولیت و مهندسی، بسیار ناشناخته‌اند.

معتقدم بیمه‌گران و شبکه فروش، هنوز نتوانسته‌اند اطلاع‌رسانی کافی درباره فواید این بیمه‌نامه‌ها و لزوم خرید آنها داشته باشند، کما این که بخش قابل توجهی از شبکه فروش هم نسبت به پوشش‌های این بیمه‌نامه اطلاعات چندانی ندارند.

او افزود: تنها بیمه‌نامه اجباری، بیمه‌نامه شخص ثالث نیست بلکه بر اساس ماده ۱۴قانون تملک آپارتمان‌ها، مدیر یا مدیران آپارتمان‌ها مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه کنند و در صورت اقدام نکردن و بروز آتش‌سوزی، مدیر یا مدیران مسئول جبران خسارات وارده هستند.

همچنین بر اساس ماده ۲۱شرایط عمومی پیمان، پیمانکار مکلف است پیش از شروع کار، تمام یا آن قسمت از کارهای موضوع پیمان را که در اسناد و مدارک پیمان تعیین شده است، در مقابل مواردی از حوادث مذکور در اسناد یادشده به نفع کارفرما نزد موسسه‌ای که مورد قبول کارفرما باشد، بیمه کرده و بیمه‌نامه‌ها را به کارفرما تسلیم کند. پس خرید بیمه‌نامه مهندسی برای یک پروژه اجباری است.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان هر چند الزام قانونی ندارد، اما چون مسئولیت حوادث حین کار تمامی کارکنان وفق ماده ۹۵قانون کار بر عهده کارفرماست، لذا خرید بیمه‌نامه برای تمام کارفرمایان مورد نیاز است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا