کد خبر: 10080052478
اخبار شرکت ها

تعمیرات اساسی سالانه ۳۶ سکوی گازی پارس جنوبی پایان یافت

جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از پایان تعمیرات اساسی سالانه ۳۶ سکوی گازی پارس جنوبی خبر داد.

مهدی طیبی با اشاره به واگذاری عملیات راهبری تعداد دیگری از سکوهای جدید از مجموعه طرح‌های توسعه پارس جنوبی به مدیریت تولید و عملیات، گفت: امسال برای نخستین‌بار برنامه تعمیرات اساسی ۳۱ سکوی گازی این مدیریت و پنج سکوی تولیدی مرتبط با طرح‌های توسعه پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت که با تلاش‌های کارکنان عملیات تولید، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تعمیرات اساسی این تعداد سکو به تفکیک و با احتساب روزهای مشترک تعمیرات آن‌ها، در مدت ۱۳۶ روز اجرا و پایان یافت.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی امسال از ۲۸ فروردین‌ماه آغاز شد و تا هفتم آبان‌ماه ادامه یافت، گفت: در بازه زمانی تعمیرات اساسی سکوهای مدیریت تولید و عملیات، امسال بیش از صد هزار نفر ساعت کار ایمن ثبت شد.

جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به کاهش میانگین روزهای تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۰ برای هر سکو نسبت به پارسال اظهار کرد: میانگین مدت زمان تعمیرات سالانه در سال ۹۹، ۹ روز برای هر سکو بوده که این مقدار با کاهش هفت دهم روز به ۸.۳ دهم روز در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

طیبی درباره اهمیت این کاهش توقف تولید گفت: با کاهش میانگین تعداد روزهای تعمیرات اساسی به میزان هفت دهم روز، به‌طورمیانگین برای هر سکو حدود ۱۶.۵ میلیون مترمکعب گاز و ۱۱ هزار بشکه میعانات گازی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تولید بیشتر در پی دارد.

به گفته وی، کاهش میانگین تعداد روزهای تعمیرات اساسی با وجود افزایش تعداد سکوهای مدیریت تولید و عملیات در حالی رخ داده است که در سال‌های گذشته، تعمیرات سالانه حدود یک‌سوم از این تعداد سکو به‌طور میانگین برای هر سکو در بازه ۱۵ روزه انجام می‌شد.

تداوم تولید حداکثری گاز

جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، پایداری تولید گاز از پارس جنوبی و سهم عمده این میدان در تأمین گاز مصرفی کشور را اولویت بسیار مهم این شرکت توصیف کرد و با بیان اینکه کاهش بازه تعمیرات اساسی و توقف تولید، عامل مهمی در تولید حداکثری گاز است، افزود: تعمیرات سالانه از الزام‌های تولید ایمن و حداکثری گاز به ویژه در فصل‌های سرد سال است و مجموعه واحد تعمیرات سکوهای پارس جنوبی با توجه به حجم فعالیت‌های سالانه و ظرفیت‌های موجود، تمام تلاش خود را به‌منظور کاهش توقف تولید و تداوم تولید حداکثری گاز به‌کار می‌گیرد.

طیبی به تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۲ مورد دستور کار انجام شده تعمیرات اساسی در سکوهای گازی مستقر در نواحی یک و دو پارس‌جنوبی اشاره کرد و از تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف برنامه‌ریزی شده در انجام تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی خبر داد.

جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، شیوع ویروس کرونا را از چالش‌های اولیه در آغاز برنامه تعمیرات سالانه سکوهای پارس جنوبی دانست و ضمن قدردانی از تلاش‌های واحد اچ‌اس‌ئی این شرکت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در اهتمام به برنامه واکسیناسیون کارکنان عملیاتی اظهار کرد: خوشبختانه افزون بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، با تأمین و تزریق واکسن کرونا از ماه‌های گذشته، کارکنان بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی واکسینه شده و ضمن حفظ سلامتی کارکنان، برنامه تعمیرات اساسی به‌صورت ایمن و بدون حادثه پایان یافت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا