کد خبر: 2907983022
اقتصاددسته‌بندی نشده

تفاوت قیمتی بین سکه وکیومی و باز وجود ندارد

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم سکه باز خریداری کنند، گفت: تا کنون هیچ ارگان مجوز برای امکان خرید و فروش سکه و طلا به صورت اینترنتی و در فضای مجازی صادر نکرده است.

محمد کشتی آرای درباره دلیل وکیوم کردن سکه و احتمال تقلبی بودن آن اظهار داشت: هیچ دستورالعملی دال بر اینکه سکه باید به صورت وکیوم شده به فروش برسد نداریم و بسته بندی سکه یک ابتکار شخصی واحدها بود که ۳۰ سال گذشته انجام شد و رواج یافت.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل وکیوم و بسته‌بندی سکه هم امکان تبلیغ برند فروشنده سکه و آن واحد صنفی است چراکه توانستند از آن به عنوان کارت تبلیغاتی استفاده کنند اما همین اقدام باعث ایجاد فساد در خرید و فروش سکه شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در دوره‌ای اغلب واحدهای بدون مجوز نسبت به این کار اقدام می کردند، گفت: بسته‌بندی سکه تنها جنبه تبلیغاتی دارد و نشان دهنده ارز و اعتبار آن نیست.

کشتی‌آرای تاکید کرد: در خرید و فروش سکه هیچ تفاوت قیمتی بین سکه باز و سکه بسته بندی شده وجود ندارد. شاید مردم تصور کنند که سکه وکیوم شده اعتبار بیشتری دارد اما این تفکر صحیح نیست و در معاملات تفاوتی بین دو سکه وجود ندارد.

وی افزود: برخی از فروشندگان مدعی هستند که اگر سکه از وکیوم خارج شود مسئولیت آن را نمی‌پذیرند اما این رفتار درستی نیست و نباید تفاوتی بین سکه بسته‌بندی و باز باشد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اتفاقا اگر سکه باز باشد امکان تشخیص آن از سکه تقلبی فراهم می شود، تاکید کرد: توصیه ما به مردم خرید سکه باز و خرید از واحدهای دارای جواز کسب است.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که شاید برای برخی از خریداران برای احصول اطمینان از دارا بودن جواب کسب در آن واحد صنفی معذوریتی باشد، اظهار داشت: طبق دستور اداره اماکن جواز کسب تمام واحدها باید در معرض دید مردم باشد و امکان جعل کردن آن جواز هم وجود ندارد چراکه به طور مستمر بازرسان اتاق اصناف و اداره اماکن در حال رصد این واحدها در سطح شهر هستند.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه در یک سال گذشته میزان شکایات مردم از خرید سکه تقلبی بسیار کاهش یافته است، گفت: مردم درباره این مسائل هوشیار شده‌اند و محتاطانه دست به خرید این اقلام می‌زنند. از سوی دیگر برای واحدهای صنفی دارای مجوز فروش سکه وکیوم‌دار با هولوگرام اجباری شده است و آن هولوگرام تضمین واقعی بودن سکه است .

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره خرید اینترنتی طلا و سکه تاکید کرد: تا کنون هیچ ارگان مجوز برای امکان خرید و فروش سکه و طلا به صورت اینترنتی و در فضای مجازی صادر نکرده است چراکه ممکن است فسادهایی در فروش این اقلام به صورت اینترنتی پیش آید بنابراین هنوز مجوزی برای فروش اینترنتی نداریم.

منبع: ایلنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا