کد خبر: 11070048652
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

ثبت کمترین نسبت مطالبات به مصارف در بانک مهر

بانک مهر موفق شده با نگاه داشتن شاخص مطالبات به مصارف خود، در سطح کمتر از یک درصد، بهترین عملکرد در شبکه بانکی را برای سال ۱۳۹۹داشته باشد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر، موسسه عالی آموزش بانکداری ایران گزارش عملکرد ۲۲بانک کشور در سال ۱۳۹۹را منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بانک مهر بهترین عملکرد را در شاخص نسبت مطالبات به مصارف داشته است.

نسبت مطالبات به مصارف شاخصی است که مشخص می‌کند چه میزان از تسهیلاتی که یک بانک پرداخت کرده، از موعد بازپرداخت آن گذشته اما اقساط آن از سوی مشتری واریز نشده است. در صورتی که این شاخص بالا باشد می‌تواند بانک‌ها را با ریسک‌های اعتباری و نقدینگی روبه‌رو کند.

بانک مهر چند سال است که موفق‌شده این شاخص را زیر یک درصد نگاه دارد. عملکرد سال ۱۳۹۹این بانک نیز مؤید همین موضوع است. نسبت مطالبات به مصارف بانک مهر در سال ۱۳۹۹زیر یک درصد بوده که بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود. در سال جاری هم این نسبت زیر یک درصد است.

این توفیق در حالی به دست آمده بانک مهر از نظر تعدادی، تسهیلات زیادی را پرداخت کرده، به‌طوری که در سال گذشته مشتریان این بانک بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار فقره تسهیلات دریافت کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا