کد خبر: 23080054898
اقتصادتولید و بازرگانی

جوجه‌ریزی آبان به ۱۴۰ میلیون قطعه می رسد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: طبق برآوردها با احتساب تخم مرغ نطفه دار ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در آبان ماه صورت می‌گیرد.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه کماکان بالاتر از نرخ مصوب است، اظهار کرد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۹ هزار تومان و بیش از ۲ برابر نرخ مصوب است.

وی افزود: با توجه به نابه سامانی نهاده های دامی، قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان جوجه بالاست که انتظار می رود مسئولان ستاد تنظیم بازار هر چه سریع تر قیمت را اصلاح کنند.

یوسفی مشکلات سیستم توزیع را علت گرانی مرغ در بازار برشمرد و گفت: قیمت مرغ در نقاط مختلف ۸ تا ۹ هزار تومان  تفاوت دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: گرچه قیمت مصوب ۳۱ هزار تومانی مرغ برای مصرف کننده به طور رسمی اعلام‌ نشده است، اما مسئولان پشتیبانی امور دام این نرخ را اعلام کردند.

یوسفی درباره تاثیر عرضه مرغ منجمد بر بازار بیان کرد: با توجه به آنکه کیفیت مرغ منجمد تفاوتی با مرغ گرم ندارد، از این رو عرضه مرغ منجمد می تواند منجر به تعادل قیمت در بازار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالیانه ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ مورد نیاز است، گفت: واردات ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن در برابر مصرف ناچیز است.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که با احتساب تخم مرغ نطفه دار ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا