کد خبر: 17020025142
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

حناچی در کلاب هاوس چه گفت؟

شهردار تهران در نشستی که با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در کلاب‌هاوس برگزار شد، به تشریح موضوعاتی همچون آخرین وضعیت املاک نجومی، پسماند، مگاپروژه‌های شهرداری پایتخت، طرحی تحت عنوان «شهرنفروشی» و ساماندهی و شفاف‌سازی کمک‌های شهرداری به خیریه‌ها پرداخت.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی شامگاه پنجشنبه در این برنامه که تحت عنوان «شهرداری زیر ذره‌بین» برگزار شد، یکی از بزرگ‌ترین معضلات پایتخت را در ۵۰ سال اخیر پسماند عنوان کرد و گفت: در ابتدای دوره ما پسماند هفت هزار و ۵۰۰ تن بود و آنچه که امروز به سمت آرادکوه حمل می‌شود پنج هزار و ۵۰۰ تن است که بخشی از این کاهش مربوط به تفکیک و فرهنگ‌سازی است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال لاستیک و سرشاخه دیگر حمل و دفن نمی شود و ایده آل ما این است که دفن پسماند در آرادکوه به صفر برسد که تا رسیدن به این هدف فاصله داریم.

وی افزود: قسمتی در آرادکوه برای سوزاندن پسماند برای تولید برق در نظر گرفته شده و همین موضوع توجیه اقتصادی پیدا کرده است تا فعالان اقتصادی وارد موضوع شوند و موضوع زباله سوز را با معاون اول رییس جمهور مورد بحث قراردادیم.

دفاع از جذب دستیاران در شهرداری با فراخوان و آزمون

شهردار تهران اظهار کرد: معمولا برای انتصاب مدیران بعد از جمع بندی، با اعضای شورای شهر تهران همفکری می کنیم و اعضای شورا انتخاب ما را صحه می گذارند.

کمک به خیریه‌ها در دوره های قبل شهرداری، بدون اطلاع شورای شهر انجام می شد

پیروز حناچی درباره کمک به خیریه ها گفت که تبصره ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری تصویب شد و تمام کمک ها را به تصویب شورای شهر تهران رساندیم؛ این موضوعات از حدود اختیار شهردار نیز خارج است.

وی اضافه کرد: در گذشته این رویه وجود نداشت و شورای شهر آن زمان باید به این موضوعات اعتراض می کرد و این موضوعات در تفریق بودجه خود را نشان می دهد.

افتخار ما برخورد با فسادها در همین دوره است

شهردار تهران درباره رفتار متناقض مطرح شده تیم مدیریتی شهرداری فعلی در برخورد با رسانه های منتقد گفت: همین که دوستان مخالف حضور دارند و سوال می پرسند نقض غرض شماست. درمورد اینکه رسانه ای قبل از انتشار خبری تقاضای مذاکره داشته باشد این بو دار است و این مذاکره فساد بر انگیز است.

وی بیان کرد: گزارش و پیام من به اعضای شورا این بود که نهادی برای انتشار خبر تقاضای مذاکره دارد که من قبول ندارم؛ افتخار من این است که خود ما با فساد در دوره خودمان برخورد می کنیم و این برخورد را به دوره بعد نمی سپاریم..

عطش زیادی وجود داشت که هیچ ضابطه‌ای در ساخت و ساز جماران رعایت نشود

شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکل بین شهرداری و دولت، ملکی مربوط به نهاد ریاست جمهوری که در محدوده حریم ثبت شده بیت امام در جماران بود گفت که این ملک یکی از گودهای خطرناک رها شده بود که نهاد از ما درخواست ساخت و ساز ارسال کرد.

وی ادامه داد: اشاره کردم تا صفر – صفر این مجموعه هیچ مشکلی برای ساخت و ساز وجود ندارد. ما موافق هستیم که این گود از خطرناک بودن در بیاید. اما از صفر – صفر به بالا ۲ نکته رعایت شود؛ اول اینکه پروانه بگیرید و دوم حریم ارتفاعی آنجا را رعایت کنید.

متوقف کردن بلندمرتبه سازی در منطقه ۲۲، عمل به طرح تفصیلی است

شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقه ۲۲ در همه اسناد تهران از جمله طرح جامع به عنوان آخرین فرصت شهر تهران برای توسعه و جهانی شدن تهران بود گفت که تفاقی که اطراف دریاچه و بلند مرتبه سازی که در آن منطقه انجام شد یکی از مناقشات ما در شورای عالی شهرسازی با شهرداری وقت تهران بود.

وی اضافه کرد: اینکه ما برای توسعه و ساخت ساز در یک منطقه مانند منطقه ۲۲ برویم استناد کنیم به رای کمیسیون ماده پنج مربوط به سال ۸۷ اصلا پذیرفتنی نیست.

املاک نجومی اکثرا به افرادی واگذار شده بود که هیچ گونه ارتباطی با شهرداری نداشتند

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵۰ ملک شهرداری در دست غیر است گفت: شهرداری در حال باز پسگیری است و ۱۵۰ ملک شهرداری در اختیار نهاد های عمومی است.

وی اضافه کرد: از ۲۲۰ واحد نجومی برخی از آنها با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصد به شکلی واگذار شده بود که ۲۰ تا ۳۰ مورد این واگذاری ها هیچ گونه ارتباطی بین افراد با شهرداری وجود نداشته است.

در تخلف واکسیناسیون، ۳ رییس ناحیه و ۳ معاون عزل شدند

شهردار تهران گفت که یک ایراد در بخش واکسیناسیون کرونای کارکنان شهرداری بر ما وارد است که آن هم ابلاغ نشدن پروتکل بود و به عنوان مثال بحث پسماند برای بخش های مختلف پسماند تعریف مناسبی نشده بود و به بسیاری از افراد پاکبانان گفته می ش

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا