کد خبر: 06119913580
مدیریت و اقتصاد محلی

حناچی: بدهی‌های شهرداری به دلیل میزان بهره‌ها مدام جایگزین می‌شود

شهردار تهران با اشاره به اینکه بدهی‌های شهرداری دینامیک است و هرچه پرداخت می کنیم از طرفی دیگر جایگزین می‌شود، گفت که بخش عمده بدهی‌های ما، بانکی است و وقتی سر موعد پرداخت نمی‌شود، میزان بهره آن بالای ۳۰ درصد می‌رود.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی در حاشیه دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگاران گفت: به نفع شهرداری است که میزان بدهی را در ترازی نگه داریم که بتوانیم از تسهیلات جدید استفاده کنیم.

حناچی تصریح کرد: نمی توانم رقم دقیق بدهی بدهم اما فقط به یک بانک بیش از  ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم و تلاش می کنیم این تراز را حفظ کنیم و بدهی بیشتر تولید نکنیم.

طلب پیمانکاران خرد شهرداری پرداخت شد

شهردار تهران در مورد مطالبات پیمانکاران از این نهاد هم گفت: در مورد پیمانکاران هم همین روند است چون دائما در حال پرداختیم و بدهی یک رقم ثابت نیست؛ تقریبا تمام بدهی‌هایمان را به پیمانکاران خرد پرداخت کردیم.

وی افزود: اگر یادتان باشد سال پیش ما تجمع پیمانکاران را زیاد داشتیم اما سعی کردیم با روش های مختلف از جمله «برات کارت» بدهی‌ها را تسویه کنیم و اکنون عمده پیمانکاران درشت باقی مانده اند که بدهی آنها هم پرداخت خواهد شد.

حناچی در مورد بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز گفت: امسال برای اولین بار تبصره‌های بودجه داخل بودجه آورده شد که این به التزام بخشی و شفاف سازی کمک می کند.

وی ادامه داد: امسال بودجه ۲ سطحی است که در صورت تصویب آن، ۳۲ پروژه اولویت دار از جمله خط تهران- تبریز که اخیرا کلنگ آن زده شد، دره اوین و خلازیر و هرندی به نتیجه می رسد.

موضوع حمل و نقل تهران حاکمیتی است

حناچی همچنین با بیان اینکه واقعیت این است که موضوع حمل و نقل پایتخت حاکمیتی است، گفت: این را به دولت اعلام کردیم که با بودجه شهرداری مشکل حل نمی شود و کار بزرگ نمی توان با این وضعیت انجام داد؛ دولت همانطور که به طرح های عمرانی کشور بودجه اختصاص می دهد به مترو نیز باید اعتبار دهد.

بودجه امسال محقق می شود

وی با بیان اینکه تا کنون بالای ۷۰ درصد از بودجه امسال شهرداری محقق شده است، ادامه داد: در ۲ ماه آخر سال وضعیت بهتری داریم و احتمال اینکه بودجه امسال محقق بشود زیاد است.

تابع تصمیم دستگاه قضا در پرونده ۲ شهردار بازداشتی هستیم

حناچی در مورد اخرین وضعیت شهرداران بازداشت شده تهران نیز گفت: منتظر نظر دستگاه قضایی در مورد ۲ شهردار بازداشت شده هستیم و این پرونده در شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال رسیدگی است و در اطلاعات سپاه نیست.

وی تاکید کرد: موضوع فعلا در حد اتهام است و هر چه دستگاه قضایی تصمیم بگیرد ما تابع آن هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا