کد خبر: 23080054931
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

خرید آسان ورق آلومینیوم از سایت تجارت گرام

منبع: ” قیمت ورق آلومینیوم، خرید و فروش ورق آلومینیوم مرغوب” از سایت تجارت گرام

از جمله ورق‌های پرکاربرد که در صنایع مختلف از آن بکارگیری می‌‌شود، می‌توان به ورق آلومینیوم اشاره کرد. این نوع ورق از فلز آلومینیوم که به آن فلز سبک نیز می‌گویند، تولید می‌شود.

معمولاً تولید ورق‌های آلومینیوم به روش نورد گرم است و هیچ استفاده‌ای از شمش آلومینیوم در تهیه آن نخواهد شد. تولید این ورق که در انواع مختلفی وجود دارد پس از عبور از غلتک‌ها و تحت فشار قرار داده شدن آن انجام می‌پذیرد. حال با این تفاسیر اجازه دهید در ادامه‌ی این مطلب توضیحات بیشتری را در خصوص ورق آلومینیوم و انواع آن ارائه دهیم.

انواع ورق آلومینیوم

به طور کلی ورق‌های آلومینیوم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

·        ورق آلومینیوم سری ۵۰۰۰

این نوع ورق از مهم‌ترین ورق‌های آلومینیوم به شمار می‌رود که از ویژگی مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی برخوردار است. اگر بخواهیم این ورق آلومینیوم را دسته‌بندی کنیم باید به سه نوع ۵۰۳۸، ۵۷۵۴ و ۵۰۵۲ اشاره کنیم. گفتنی است که نوع اول از مقاومت بیشتری نسبت به دو نوع دیگر برخوردار است و در واقع استحکام فوق العاده‌ای دارد. نوع دوم یک آلیاژ متوسط بوده و نوع سوم نیز از توان خوبی در برابر خوردگی برخوردار است و اکثراً نیز در لوازم پخت و پز و نرده‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·        ورق آلومینیوم سری ۶۰۰۰

از موادهای تشکیل دهنده‌ی این ورق آلومینیوم، منیزیوم و سیلیکون است و به طور کلی به سه دسته‌ی ورق آلومینیوم مدل ۶۰۸۲، ۶۰۶۳ و ۶۰۶۱ تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند. نوع اول از این ورق آلومینیوم بسیار پرکاربرد بوده و استفاده‌های تجاری از آن می‌شود. نوع دوم این ورق اکثراً برای آلومینیوم اکسترود کاربرد دارد و نوع سوم نیز دارای قدرتی متوسط است.

·        ورق آلومینیوم سوراخ‌دار

از این نوع ورق معمولاً در مواردی مانند سایه‌های خورشیدی یا انواع سقف بکارگیری می‌شود. دلیل این امر نیز خصوصیات زیبایی این نوع ورق آلومینیوم است.

·        ورق آلومینیوم برجسته

نوع دیگری از ورق آلومینیوم وجود دارد که دارای خصوصیاتی از جمله ضخامت و استحکام مناسب است که در برابر ضربه می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد که از آن در پیاده‌رو‌ها یا پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·        ورق آلومینیوم برس‌زده

این نوع ورق آلومینیوم نیز به دلیل ظاهر بسیار براقی که دارند اکثراً برای نمای سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته: در کنار موارد ذکر شده، می‌توان از ورق آلومینیوم آنودایز شده و همچنین کامپوزیت نیز نام برد که هر کدام دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند و کاربردهای جذاب مختلفی هم دارند.

ویژگی‌های ورق آلومینیوم

استفاده کردن از ورق آلومینیوم دارای یکسری مزیت است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • ورق‌های آلومینیوم در هر شرایط آب و هوایی می‌توانند استفاده شوند چرا که مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • طول عمر کلیه‌ی ورق‌های آلومینیوم بسیار طولانی به نظر می‌رسد.
  • ورق‌های آلومینیومی به دلیل جنس خاصی که دارند، بسیار منعطف هستند. به همین دلیل از آنها در تولید روکش کابینت یا کرکره بکارگیری می‌شود.
  • ورق‌های آلومینیوم ضدپوسیدگی بوده و به خوبی می‌توانند رطوبت و هوای شرجی را تحمل کنند.
  • ورق‌های آلومینیوم مقاومت فوق العاده‌ای در برابر نور خورشید از خود نشان می‌دهند.
  • ورق‌‌های آلومینیوم در صورتی که در فضای باز مورد استفاه قرار بگیرند، آلوده می‌شوند لذا نیاز به شستشو دارند.
  • هزینه‌ی پایین این‌گونه ورق‌ها از دیگر مزیت‌های آنها محسوب می‌شود.

ورق آلمینیوم

موارد استفاده از ورق آلومینیوم

همانطور که عرض کردیم، آلومینیوم دارای وزن سبک است و با توجه به مقاومت و انعطاف‌پذیری خوبی که دارند، شکل‌پذیری قابل قبولی نیز خواهند داشت. به همین دلیل از انواع ورق آلومینیوم می‌توان در صنایع مختلف بکار برد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از ورق آلومینیوم در صنعت حمل و نقل مانند کشتی‌رانی.
  • بکارگیری از ورق آلومینیوم در ساخت انواع سازه.
  • استفاده از ورق آلومینیوم در مخزن‌های نگهداری سوخت؛ البته در پایین‌ترین دما.
  • بکارگیری از ورق آلومینیوم در ریل‌های راه‌آهن.
  • استفاده از ورق آلومینیوم در صنعت داروسازی.
  • بکارگیری از ورق آلومینیوم در صنایع نظامی.
  • استفاده از ورق آلومینیوم در تولید وسایل منزل مثل اجاق گاز.
  • بکارگیری از ورق آلومینیوم در تهیه ناودان‌ها.
  • استفاده از ورق آلومینیوم در تولید انواع قفل.

ضمناً ناگفته نماند که از انواع ورق‌های آلومینیوم می‌توان برای مصارفی مانند بسته‌بندی، عایق، محافظ الکترومغناطیسی، آشپزی، دکوراسیون و مواردی از این دست نیز استفاده کرد.

استعلام قیمت ورق آلومینیوم از سامانه تجارت‌گرام

حال اگر به هر دلیل نیاز به ورق آلومینیوم دارید، پر واضح است که باید به دنبال یک مرکز معتبر به جهت خرید بدون دغدغه‌ی آن باشید. لذا اگر تاکنون موفق به انتخاب یک بستر مناسب نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از سایت تجارت‌گرام استفاده کنید.

این سایت تخصصی سال‌هاست که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌کند تا در یک فضای رقابتی سالم شاهد خرید و فروش محصولاتی از جمله ورق آلومینیوم باشیم. لذا برای استفاده از سامانه تجارت‌گرام، کافی است که به سایت مربوطه این شرکت مراجعه کنید و همچنین می‌توانید در صورت داشتن سوال یا ابهام از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده نمایید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا