کد خبر: 2910953662
دسته‌بندی نشده

خیابان توحید و همه چیز برای پرورش طیور

امیرعلی امینیان:

عصر اقتصاد: تهران در خود میلیون ها فروشگاه را جای داده است که خدمات متنوعی به مردم این شهر بزرگ ارائه می دهند.مناطق مختلف شهر شاهد حضور بورس های متنوع کالاست که بر حسب نیازهای مردم انواع اجناس را به مردم عرضه می کنند.اما قرار نیست این مغازه ها و فروشگاه ها تنها نیازهای عمومی مردم را تامین کنند و گاه در مناطقی از تهران صنوفی فعالیت دارند که تنها گروهی خاص به خدمات و کالاهای آنها نیاز دارند.خیابان توحید تهران یکی از این خیابانهاست که فعالیت صنفی مغازه داران آن تنها به یک صنعت و شغل تخصصی اختصاص دارد.خیابان توحید یکی از خیابان هایی است که همه پرورش دهندگان طیور در کشور آن را می شناسند.در هر کجای کشور که مرغداری یا واحد تولیدی طیور وجود داشته باشد اگر از مسئولان آن مجموعه نشانی محلی برای تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز پرورش طیور را بپرسید آدرس خیابان توحید تهران را می دهند و در واقع این خیابان را محلی برای تامین نیازهای تخصصی خود می دانند.گزارش چهارشنبه بازار این هفته عصر اقتصاد به معرفی این منطقه و اشنایی با فعالان صنف عرضه کنندگان محصولات پرورش طیور اختصاص دارد.

برای تهیه گزارش به این خیابان می رویم.این منطقه نیز یکی از خیابان های مرکزی تهران به شمار می آید، اگرچه بیشتر به غرب تهران نزدیک است.وارد خیابان که می شویم تعداد مغازه هایی که تجهیزات پرورش طیور می فروشند چندان هم زیاد نیست اما همین تعداد مغازه هم توانسته اند سال ها مایحتاج مرغداری ها را تامین کنند.

گذشته های دور در خیابان توحید

اولین فروشگاهی که انتخاب می کنیم یک فروشگاه به نسبت کوچک اما قدیمی است.مردی میانسال به همراه چند نفر دیگردر مغازه نشسته اند.مدیر ۶۳ ساله این فروشگاه خود را محمد رضا حاجی تقی تبریزی معرفی می کند و از گذشته های دور این منطقه می گوید.

وی که ۲۰ سال است در این منطقه حضور دارد اظهار می دارد:این منطقه از حدود ۴۰ سال پیش و تقریبا پس از انقلاب به بورس عرضه محصولات مرتبط با پرورش طیور تبدیل شد و از آن سال تاکنون فعالیت صنفی در این محدوده ادامه دارد.

تبریزی که خود تولید کننده ماشین آلات تخصصی و آسیاب های مختلف صنعتی با نام خودش است و نمونه ای محصولاتش را هم در این فروشگاه به نمایش گذاشته زمانی که از او درباره مشکلات صنفی می پرسیم سری به نشانه تاسف تکان می دهد و می افزاید:داستان کسب و کار ما داستان پیچیده ای دارد و متاسفانه دلالی ها در این صنف مشکلات زیادی را برای همه به وجود آورده است.

وی معتقد است دولت همه این مشکلات را می داند و از همه جزئیات با خبر است اما کاری برای فعالان صنف و مرغداران نمی کند.

دوست آقای تبریزی به میان گفتگویمان می آید و می گوید:پدر مرحومم ۶۰ سال پیش در ایران تولید کننده بود و همیشه نصیحتمان می کرد که سراغ تولید نرویم چرا که بدبخت ترین آدم ها در ایران تولیدکنندگان هستند.

تبریزی حرف های دوستش را تکمیل می کند و می گوید:با مرحوم پدرم ۷۰ سال است  که در صنعت فعالیم اما در گذشته کار بود و اکنون نیست.این روزها مرغدار،دامدار،تولیدکننده انواع مواد غذایی و صنعتگر همه در تولید مشکل دارند چرا که اقتصاد کشور بیمار است.

وی درباره فعالیت های صنف خود خاطرنشان می کند:این روزها بیشتر فعالیت همکاران ما به دفاتر منتقل شده تا هزینه ها کاهش یابد.ماموران دارایی مشکلات زیادی برای مغازه داران ایجاد می کنند در حالی که همه دلال ها و واسطه ها بدون دغدغه در حال کار کردن هستند.

رونق تولید فقط حرف است

این تولیدکننده قدیمی از اینکه با هیچ دلالی کار نکرده و به طور مستقیم با مصرف کنندگان در ارتباط است ابراز رضایت و خشنودی کرده و درباره طرح های رونق تولید وزارت صنعت،معدن و تجارت اظهار می دارد:طرح رونق تولید فقط حرف است و ما هیچ اثری از این طرح ندیده ایم. رونق تولید زمانی است که مرغدار و دامدار و تولیدکننده این بخش برای توسعه کارهای خود سرمایه گذاری کند و یا افراد جدیدی در این صنف فعال شوند اما همان تولید کننده قدیمی هم که برای خرید به بازار می آید نمی تواند از پس هزینه های گزاف خود برآید.

تبریزی بیان مشکلات را بی فایده و سیاه کردن کاغذ می داند و اذعان می دارد:تا زمانی که تولید واقعی در این کشور انجام نشود مشکلات حل نمی شود.

وی می افزاید:اگر دولت جرات دارد یارانه مردم را یکسال قطع کند و آن را به تولید واقعی بدهد.آنگاه می بینید که تولید می تواند همان یارانه و بیشتر از آن را هم تامین کند و آن وقت دولت می تواند یارانه را به آنان که واقعا مستحق آن هستند بدهد.

تبریزی تاکید می کند:دولت باید به تولیدکننده وام بدون بهره بدهد نه اینکه بانک به بهانه عقب افتادن چند قسط چند میلیونی حساب تولیدکننده را مسدود کند.وارد کننده کره ای هزاران میلیارد جریمه می شود و آقای نعمت زاده نامه می دهد که کاری به او نداشته باشند آیا همین آقای نعمت زاده برای تولید کننده داخلی که برای ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفتار شده است چنین کاری انجام میدهد؟

وی از دولتمردان می خواهد حرف زدن را کنار بگذارند و دل جرات داشته باشند و به داد مردم برسند تا مشکلات حل شود.

تبریزی در ادامه درد دل هایش اظهار می دارد:من و پدرم سال ها در زمینه تولید آسیاب های صنعتی فعالیت کرده و ماشین آلاتی ۱۰۰ درصد ایرانی تولید کرده ایم آن وقت اقایان می روند و مدام از چین واردات می کنند و به تولید کننده ضربه می زنند.

گزارشمان را در خیابان توحید ادامه می دهیم.محدوده خیابان توحید به فروشندگان تجهیزات مرغداری و پرورش طیور اختصاص دارد اما کسبه می گویند که در خیابان اسکندری که موازی خیابان توحید است تجهیزات کشاورزی هم عرضه می شود.البته در خیابان توحید فروشگاه هایی هم در زمینه فروش غذای حیوانات خانگی و داروخانه دامپزشکی هم وجود دارد.وارد فروشگاه دیگری می شویم.مدیر این فروشگاه هم مرد میانسالی است که به گفته خودش ۲۵ سال در این محله مشغول کسب و کار بوده است.

آقای کمیلی هم از بازار با صفت افتضاح یاد می کند و می گوید:هیچ حمایتی از تولید در ایران نمی شود و من که سال ها در این زمینه سابقه دارم تلاش کردم پس از سال ها عرضه محصولات و تجهیزات خودم وارد تولید شوم اما آنقدر بی مهری و عدم حمایت دیدم که در این زمینه منصرف شدم چرا که زمانی که واسطه گری می کردم شرایط بهتری داشتم.

وی ظرفی پر از دارو را نشانمان می دهد و می افزاید:سال قبل ورشکست شدم و سکته کردم و الان روزی ۱۲ قرص می خورم در حالی که با این همه سال فعالیت باید تامین باشم و مشکلی نداشته باشم اما هیچ حمایت از ما صورت نمی گیرد.

دارایی و راه حل عجیب

این فروشگاه دار کهنه کار بازار ادامه می دهد:دارایی هر سال به مالیات ها می افزاید در حالی که من و بسیاری از همکاران ده ها چک برگشتی در بانک داریم و دارایی این شرایط را درک نمی کند.در چنین شرایطی چرا باید ۱۲ میلیون مالیات بدهیم.وقتی هم اعتراض می کنیم می گویند اگر در آمد نداری مغازه ات را ببند اما من چاره ای جز ماندن ندارم چرا که نمی توانم با این همه سابقه کار اکنون مسافرکشی کنم.

حضور برندهای معتبر

 

گزارشمان را ادامه می دهیم و به یک فروشگاه نسبتا بزرگ وارد می شویم که گویا دفتر مرکزی فروش یک برند معتبر است.قائم مقام این شرکت که با برند البرز بزرگترین تولید کننده تجهیزات گرمایشی و سرمایشی پیشرفته در کشور است زمانی که کنجکاوی ما را از حضورشان در بازار تجهیزات مرغداری ها می بیند می گوید:ما به واسطه تولید هیتر های موشکی البرز در این منطقه مستقر شده ایم.

ناصر مهدی آبادی با خنده می گوید:به این دلیل قاطی مرغ ها شده ایم که استفاده از هیترهای ما که با هدف بهینه سازی مصرف سوخت تولید شده ، در صنعت دام و طیور مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات تولیدی این کارخانه از جمله تجهیزات نوین در صنعت بوده و به کشورهای مختلفی صادر می شود، تصریح می کند:محصولات ما به بسیاری از کشورها صادر می شود و در صنعت دام و طیور بسیار مورد توجه قرار گرفته  اما در بخش صنایع دیگر به دلیل ضعف اطلاع رسانی هنوز سهم استفاده از این محصولات ۵۰ درصد است.

مهدی آبادی وضعیت کسب و کار خود را به نسبت مطلوب دانسته و می افزاید:اگرچه ما فروش قابل قبولی داریم اما قدرت خرید  مرغداران و دامداران به دلایل مختلف پایین آمده و به همین دلیل در وصول پولهایشان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

فرهادی مدیر فروش شرکت نیز در این گفتگو شرکت کرده و می گوید:برای فروش محصولاتمان به صنعت دام و طیور وابسته نبوده ایم اما به هر حال مشکلاتی هم در این مراودات با فعالان دام و طیور برای شرکت به وجود می آید.

وی تاکید می کند که تنها شرکتی هستند که به طور کامل ایرانی هستند و البته برندشان بارها توسط رقبا کپی شده است.

وی از طراحی یک کولر آبی جدید با هدف افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف در صنایع و منازل مسکونی  خبر داد و از آن به عنوان انقلاب صنعتی در تولید کولر یاد کرد.

هزینه تولید بالاست

 

در ادامه گزارشمان به فروشگاه های دیگر سر می زنیم.تعداد فروشگاه ها شاید کمتر از ۳۰ فروشگاه باشد اما به نظر می رسد حدود ۵۰۰ شرکت تامین تجهیزات پرورش طیور در این منطقه و در آپارتمان های اطراف مستقر باشند.به گفته برخی از کسبه در این منطقه همه مایحتاج مرغداری ها یافت می شود و اغلب فعالان این منطقه واسطه هستند.

به فروشگاه دیگری می رویم.فروشگاهی که با نام صبا طیور در منطقه شناخته شده است.مدیر این مجموعه هم از بازار گلایه دارد و می گوید:مرغداری صرفه اقتصادی ندارد زمانی که تولید مرغ ۴۵۰۰ تومان تمام می شود و مرغدار مجبور است مرغ را به قیمت ۳۵۰۰ تومان به مصرف کننده و بازار عرضه کند معلوم است که هزینه تولید بالاست.در کنار این هزینه هزینه های دان و جوجه و دستمزد کارگران و ….هم وجود دارد که کمر تولید کننده را می شکند.

صادق وزیری که بیش از ۲۰ سال است در این صنف فعالیت دارد ادامه می دهد:بیشتر محصولات این بخش ایرانی است و تولید آن در ایران هم امکان دارد اما وقتی تولید در ایران گران تمام می شود ترجیح می دهیم بیشتر وارد کننده باشیم.

وی یکی از مشکلات همکارانش را خرید نقدی و فروش اقساطی به مرغداران می داند و می افزاید:چرا هر روز مواد اولیه مورد نیاز برای تجهیزات پرورش طیور گران می شود؟نه می توانیم قیمت اجناس را بالا ببریبم چون مرغدار توان خرید ندارد.زمانی هم که می فروشیم مجبوریم با شرایط اقساط و با چک بفروشیم که آن هم با ضرری که مرغداران می کنند ده ها چک برگشتی روی دستمان می ماند و این مساله مشکلات فراوانی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است.

واردات بدون متولی

یکی از نکاتی که در این گزارش توجهمان را جلب کرد این بود که فعالان این صنف اتحادیه مستقلی ندارند و زیر نظر اتحادیه تجهیزات کشاورزی اداره می شوند.به فروشگاه دیگری می رویم که در واقع نمایندگی فروش محصولات طیوران ابزار یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزار مرغداری در خاورمیانه است.نماینده فروش این شرکت تولیدی درباره سهم کالای ایرانی در این بازار می گوید:۹۰ درصد محصولات عرضه شده در این بازار تولید ایران و ۱۰ درصد وارداتی است اما در این میان اجناس ترک و چینی هم مشابه تولیدات ایرانی در بازار یافت می شود.

احسان حسینی خاطر نشان می کند:واردات کالاهایی که تولید داخل دارند نه تنها ممنوع نیست بلکه متولی خاصی هم برای نظارت ندارد.ما تنها تولید کننده ای هستیم که لوازم مرغداری را به طور کامل با محصولات تکمیلی تولید می کنیم و به اروپا،هلند وکشورهای همسایه صادرات داریم اما چون در زمینه واردات کالاهای مشابه نظارتی وجود ندارد اجناس بی کیفیت مشابه وارد شده و به بازار می آیند.

وی ادامه می دهد:کیفیت تولیدات ایرانی با نمونه های آلمانی رقابت می کند و اجناس ترکیه ای و چینی به هیچ وجه کیفیت کالای ایرانی را ندارنداما متاسفانه شرکت های دولتی به دلیل رابطه و رانت و شاید به بهانه اینکه سفری هم به اروپا داشته و پورسانتی هم نصیبشان بشود از آلمانی ها خرید می کنند.این در حالی است که شرکت های آلمانی هیچ خدمات پس از فروشی در ایران ندارند اما کالاهای ایرانی به ویژه برند ها خدمات پشتیبانی خوبی برای مشتریان ارائه می دهند.

حسینی ادعای وزرای صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در زمینه حمایت از تولید ملی را نادرست می داند و می افزاید:این ها فقط حرف های الکی است و من حاضرم ساعت ها با نعمت زاده و حجتی در این مورد مناظره کنم.

وی بازار فروش محصولات کارخانه را خوب توصیف می کند اما در عین حال معتقد است چون مرغداران توانایی مالی کمی دارند بازار عمومی وضع خوبی ندارد.

عدم وجود دانش تخصصی

در ادامه گزارش چهارشنبه بازار به فروشگاه دیگری سر می زنیم.متصدی فروشگاه که شاید یکی از جوان ترین های این صنف هم باشد درباره قاچاق در صنف عرضه کنندگان محصولات و تجهیزات پرورش طیور می گوید:در این صنف تنها چند محصول وارداتی است و با توجه به حجم کالا امکان قاچاق آن وجود ندارد.بسیاری از واردکنندگان از طریق قانونی کالاها را به کشور وارد می کنند اما شاید عده ای هم باشند که غیر قانونی بیاورند.

محمد محقق معتقد است بخش عمده ای از فعالان این صنف دانش علمی لازم برای این کار را ندارند و اغلب به صورت سنتی در این بازار فعالیت داشته اند.

وی از اینکه وارد این شغل شده ابراز پشیمانی می کند و می افزاید:در این صنف بسیاری از افراد از راه دلالی ثروتمند شدند و به اصطلاح گوش مرغداران را بریدند.

وی اقتصاد راکد را مشکل تمام کشور دانسته و تاکید می کند:در این صنف گروهی نصاب بودند که ناگهان وارد کار دلالی شدند و یک شبه راه صد ساله را طی کردند اما در شرایط کنونی آنقدر مرغداران مشکل دارند که مشکلات آنها به این صنف هم رسیده و تعداد چک های برگشتی بسیار افزایش یافته است.

محقق با انتقاد از سیاست های دولت احمدی نژاد اظهار می دارد:در دولت گذشته وام های بی حساب و کتابی به مرغداران دادند و این مساله و راه اندازی مرغداری های جدید سبب شد عرضه و تقاضا در بازار نامتوازن شود.عدم توازن عرضه و تقاضا سبب شد قیمت مرغ کاهش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده مرغدار از نرخ فروش مرغ بیشتر باشد.مرغداران ضرر کردند و در نتیجه فروشندگان تجهیزات نیز با حجم گسترده ای از چک های برگشتی مواجه شدند که هیچ پشتوانه اعتباری با توجه به قانون چک ندارد.

وی باردیگر تاکید می کند که برای موفقیت در هر شغل باید تخصص لازم وجود داشته باشد و افراد شاغل در آن دارای شناسنامه فنی باشند تا بتوانند مسیر صحیح را در کسب و کار مربوطه طی کنند.

این فعال صنفی قبل از خداحافظی از ما می خواهد تا نامش را درج نکنیم چون گمان می کند همکارانش به سبب این اظهارات از او گله مند خواهند شد اما زمانی که می گوییم نقد سازنده موجب پیشرفت کار و صنف شما می شود راضی می شود تا از نامش نیز استفاده کنیم و در ادامه گزارش با ما همراه می شود تا ما را به یکی از قدیمی ترین فعالان این حوزه معرفی کند.

شغل بدون بازده

رضا دخانچی که از مغازه اش پیداست که سال ها در این صنف فعالیت داشته به گفته خودش ۲۸ سال در این خیابان سرگرم کسب و کار بوده است.زمانی که از او درباره مشکلات می پرسیم لبخند تلخی می زند و می گوید:چه بگویم.آنقدر مجوز مرغداری داده اند که شغل پرورش طیور و تامین تجهیزات آن هم هیچ بازدهی ندارد.به همین خاطر است که همه چیز از جمله مرغ غیر استاندارد تولید می شود و مردم هم مصرف می کنند.

وی از اتحادیه تجهیزات کشاورزی هم گلایه دارد و اظهار می دارد:اتحادیه صنف مرغداری نداریم اما اتحادیه کشاورزی هم کاری برایمان انجام نمی دهد و فقط زمانی که می خواهند حق عضویت بگیرند پیدایشان می شود.

دخانچی از دارایی هم می نالد و می افزاید:در آمدی نداریم اما اداره دارایی فکر می کند در این صنف پول چاپ می شود.به جای آنکه مالیات کارخانه ها و تولید کننده ها را کم کنند تا تولید کننده بتواند اشتغال ایجاد کرده و درآمدهای کشور هر روز افزایش پیدا کند مالیات های کلان می گیرند و خیلی ها را ورشکست کرده اند.

بازار مرده است

در ادامه گزارش همراه عکس هایی که از فروشگاه ها گرفته ایم برای گفتگو با سایر فعالان این صنف راهی مغازه های دیگر می شویم.تقریبا همه از بازار گلایه دارند.فروشنده ای رکود را بزرگترین مشکل اقتصاد ایران می داند و معتقد است بازار مرده است و بسیاری از مرغداران کسب و کارشان را تعطیل کرده اند چراکه دخل و خرج در این صنف با هم نمی خواند.دو مرد میانسال گیلکی نیز که در این خیابان مغازه دارند حتی حرف زدن درباره مشکلات را هم بی فایده دانسته و می گویند:فقط برای آنکه نمی توانند در خانه بنشینند به مغازه می آیند چراکه اصلا فروشی ندارند.آنها از مالیات و عوارض شهرداری گلایه دارند و می افزایند:هر لحظه یک هزینه برای کسبه می تراشند و نمی دانیم تا کی قرار است این همه از کسبه پول بگیرند.این دو فعال صنفی که حدود ۳۵ سال است در این صنف سرگرم فعالیت هستند تمایلی ندارند که نامشان درج شود و اظهار می دارند:وقتی مرغدار توان کسب درآمد و سود ندارد در نتیجه نمی تواند پول تجهیزات را هم بپردازد.به علاوه اینکه مشکل آنفولانزای پرندگان نیز در سال جاری مرغداران زیادی را با مشکل مواجه کرده و با وجود آنکه ادعا می کنند بیمه هستند اما بیمه پولی به مرغداران پرداخت نمی کند.

در فروشگاهی دیگر آقا محسن که به گفته خودش ۳۸ سال در این بازار بوده و می گوید که در مرغداری به دنیا آمده است هم از بازار گلایه دارد و بدون آنکه حرفی بزند و اجازه عکاسی از فروشگاهش را به ما بدهد فقط به یک جمله اکتفا می کند که دارایی پدرمان را در آورده است.

اما کمی جلوتر در مغازه ای که می گویند برادرزاده آقا محسن در آن فعالیت دارد اوضاع کمی متفاوت است.چند مشتری سرگرم مذاکره برای خرید تجهیزات مرغداری هستند.

برای اینکه مزاحم فروش و کسب و کارشان نباشیم دقایقی انتظار می کشیم و یکی از حاضران در فروشگاه درباره بازار تجهیزات مرغداری می گوید:۱۰ درصد کالاهای این بازار وارداتی است و همین ۱۰ درصد هم با نوسانات ارز دچار نوسان قیمت می شود.در این میان گمرک هم تعرفه هایش را افزایش داده و به جای کمک به مردم که جنس ارزان تر به دستشان برسد با افزایش تعرفه ها موجب افزایش نرخ کالاهای وارداتی می شوند.

وی درباره حمایت از تولید نظر متفاوتی دارد و اظهار می کند:تولیدکنندگان ایرانی نمی توانند به اندازه نیاز بازار تولید کنند و از طرفی از واردات هم جلوگیری می شود و همین مساله سبب افزایش قیمت ها در بازار می شود.

پس از رفتن مشتری سعید آقا حسینی هم به ما می پیوندد و می گوید:صنف ما به مرغداری ها متصل بوده و مشکلات ما در اثر مشکلاتی است که برای آنها به وجود آمده است.

وی معتقد است مرغداری ها همه زحمات را متحمل می شوند اما سود به جیب کشتارگاه ها و دلالان می رود و آنها به عنوان حلقه آخر این زنجیره پول مرغداری ها را نمی دهند.

وی تامین نهاده های دامی و جوجه را یکی از مشکلات مرغداران توصیف کرده و می افزاید:تولید در این بخش نظام مند و برنامه ریزی شده نیست و به همین دلیل قیمت هم دچار نوسانات شدید شده و مرغداران را با ضرر های بزرگی مواجه می کند.

آقا حسینی معتقد است اگر سیستم تولید منطقی و بر اساس اصول خود باشد تولیدکننده های ایرانی و مرغداران توان تامین گوشت سفید مورد نیاز کشور را دارند و حتی اگر تولید از نظر وزنی هم کاهش یابد باز هم می توان نیزا کشور را پوشش داد.

این فروشنده با تجربه بازار درباره تجهیزات مرغداری تاکید می کند:در حال حاضر ایران از نظر تکنولوژی از دنیا عقب نیست و همه امکانات را برای تولید خوب و با کیفیت دارد اما درباره تجهیزات مرغداری ترکیه از چند سال پیش روی بازار ایران دست گذاشته و این مساله می تواند در آینده نزدیک برای تولیدکننده ایرانی مشکلاتی به وجود آورد.

آقا حسینی وضعیت مرغداری را نامطلوب می داند و اذعان می کند که روزگاری مرغداران ۶۰ درصد سود می کردند اما این روزها تنها ۵ درصد سود نصیبشان می شود و این مساله باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند بر طرف شود.

گزارش از بازار تجهیزات مرغداری را به پایان می بریم.بازاری که در صورت نگاه صحیح و هوشمندانه می تواند فرصت سرمایه گذاری مناسبی باشد تا رونق و پیشرفت عمومی را به ارمغان آورد.

گرچه بسیاری از فعالان این صنف بازار را نامطلوب ارزیابی کردند اما بدون تردید اگر سرمایه گذاری در این بخش بر اساس اصول منطقی تولید انجام شود می تواند زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و شغلی باشد.

در میان همه این برنامه ریزی ها باید به نقش دولت و اتحادیه تابعه این صنف نیز در بهینه سازی وضعیت کسب و کاراشاره کنیم و امیدوار باشیم با چاره اندیشی هایی سریع و اثرگذار مشکلات فعالان این صنف از یک سو و مرغداران از سوی دیگر بر طرف شود.

دسترسی ها

خیابان توحید مانند بسیاری از خیابان های مرکزی تهران برای اغلب مردم شناخته شده است.این خیابان خیابان آزادی را از جهت شمال قطع می کند و به جتوب بزرگراه شهید چمران و شمال بزرگراه نواب صفوی متصل است.محدوده فعالان صنف عرضه کنندگان تجهیزات پرورش طیور حدفاصل چهارراه توحید تا میدان توحید است .این خیابان دسترسی های فراوانی دارد.از میدان انقلاب با طی مسیر به طرف غرب پس از دو چهارراه به چهارراه توحید می رسید.از میدان ولی عصر نیز می توانید به میدان توحید بروید.از میدان صادقیه و ازادی نیز به راحتی با یک تاکسی می توانید به این خیابان برسید.خط ۴ متروی تهران نیز در این محدوده ایستگاه دارد و شما می توانید در ایستگاه توحید از مترو پیاده شده و به این منطقه دسترسی داشته باشید.

این خیابان در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیست و با وسیله شخصی نیز می توانید از این خیابان عبور کنید.

محدوده خیابان توحید خط بی ارتی یا اتوبوس تندرو هم دارد و کافی است در فهرست اتوبوس تند رو این میدان و چهارراه را جستجو کنید.

امکانات رفاهی،ایمنی و امنیتی

خوشبختانه خیابان توحید مشکل پارکینگ ندارد و در دو طرف خیابان می توانید خودروی خود را پارک کرده و از مغازه ها بازدید کنید.در زمینه سرویس بهداشتی نیز شهرداری تهران اقدام به راه اندازی یک سرویس بهداشتی عمومی در میدان توحید کرده و این مساله شرایط مناسبی را برای عموم مردم فراهم کرده است.

نزدیک ترین کلانتری به این منطقه کلانتری ۱۰۸ نواب است اما این خیابان در حوزه استحفاظی این کلانتری نبوده و کلانتری فلسطین امنیت این منطقه را تحت کنترل خود دارد.نزدیک ترین ایستگاه های آتش نشانی به این محدوده هم در خیابان آزادی و ستارخان مستقرند و در هنگام بروز حوادث خود را به این منطقه می رسانند.

برای اقامه نماز نیز اهالی محل و مردم و رهگذران می توانند از مسجد کانون توحید در خیابان پرچم استفاده کنند چون اغلب مغازه ها از امکانات مکان جداگانه برای اقامه نماز بهره مند نبوده و فروشندگان و کسبه هم در مغازه هایشان در فضاهای کوچک منحصر به خودشان نماز می خوانند.نزدیک ترین مرکز درمانی به این منطقه نیز بیمارستان امام خمینی است که در هنگام بروز حوادث احتمالی به حادثه دیدگان خدمات می دهد.

قیمت فروشگاه ها

قیمت فروشگاه ها در منطقه توحید نیز مانند همه تهران متغیر است.اگر قصد دارید برای خود در این منطقه و متناسب با فعالیت صنفی اهالی خیابان توحید مغازه ای اجاره کنید باید ماهیانه ۵ تا ۷ میلیون تومان اجاره بدهید.

برای خرید مغازه هم در حاشیه خیابان توحید برای سرقفلی باید به ازای هر متر ۲۵ میلیون تومان و برای مالکیت به ازای هر متر ۳۵ میلیون تومان پول بپردازید.البته مغازه ملکی در خیابان های فرعی خیابان توحید با متری ۲۵ میلیون تومان هم یافت می شود و می توانید با کمی جستجو گزینه مورد نظر خود را بیابید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا