دبیرکل اتاق اصناف ایران: بازار مرغ منجمد و تخم‌مرغ اشباع می‌شود

  کد خبر: 26080055766

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: دستگاه‌های متولی برای تسهیل دسترسی مصرف کننده به مرغ منجمد و تخم مرغ و توزیع به وفور و کاهش قیمت این اقلام در بازار، هماهنگ شده اند.

به گزارش مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، محمد باقر مجتبایی در مورد نشست بررسی و ارزیابی عملکرد هفتگی دستگاه‌های متولی تامین تا توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ با نرخ مصوب که در اتاق اصناف ایران برگزار شد، گفت: به موجب تسهیل دسترسی مصرف کننده به مرغ منجمد و تخم مرغ و توزیع به وفور و کاهش قیمت این اقلام در بازار، دستگاه‌های متولی هماهنگ شده‌اند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: در همین راستا عصر روز گذشته نشستی جهت ارزیابی عملکرد هفتگی دستگاه‌های متولی تامین تا توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ برگزار شد.

در این نشست کل فرایند تولید تا توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ مرور و مسافت زیاد واحدهای صنفی با انبارها و سردخانه‌ها به عنوان یکی از چالش‌های اصلی توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ با نرخ مصوب مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: از آنجایی که وزارت جهاد کشاورزی پیش‌تر آمادگی خود مبنی بر توزیع این اقلام در واحدهای صنفی را اعلام کرده بود، لذا در این جلسه پیشنهاد شد تا ثبت درخواست واحدهای صنفی در سامانه‌ای انجام شده و شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد و تخم مرغ را در واحد صنفی تحویل دهد. ضمنا ضروری است تا نسخه‌ای از گزارش تحویل این اقلام به اتاق‌های اصناف ایران و تهران و سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تصریح کرد: سیستماتیک شدن فرایند توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ مزایایی از جمله افزایش سرعت توزیع و دسترسی مصرف کننده، کاهش قیمت برای مصرف کننده، افزایش نظارت و ترغیب واحدهای صنفی به توزیع این اقلام خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این نشست نمایندگانی از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اتحادیه‌های مرتبط تهران، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و مدیران بازرسی اصناف حضور یافتند.

خروج از نسخه موبایل