کد خبر: 24030032348
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

درخواست رئیس اتاق بازرگانی اهواز از دولت: با صادرات الکل مازاد موافقت کنید

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با تاکید به کاهش استفاده شهروندان از الکل عنوان کرد که از دولت خواسته می‌شود که با صادرات محصولات مازاد تولید شده الکل موافقت کند.

شهلا عموری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بزرگترین تولیدکننده الکل کشور، شرکت خمیر مایه و الکل رازی است که تامین‌کننده بخش عمده‌ای از نیاز کشور است.

او بیان‌ کرد: فروش داخلی این محصول از اواخر سال گذشته از سوی اینگونه کارخانه‌ها کاهش یافته اما همچنان ممنوعیت صادرات الکل رفع نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح‌کرد: اکنون شرکت خمیر مایه و الکل رازی در استان خوزستان به عنوان تولیدکننده عمده الکل کشور با چالش انبارداری این محصول روبه‌رو شده است.

او ادامه ‌داد: حجم عظیمی از الکل به میزان ۶ میلیون لیتر در استان خوزستان انبار شده و این درحالی است که فروش داخلی الکل نسبت به گذشته کاهش چشم‌گیری نشان می‌دهد.

 دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به گرمای شدید استان ادامه‌ داد: علاوه بر این، نگهداری و انبار شدن این حجم الکل مازاد تولیدی، خطرات احتمالی متعددی را درپی دارد که پیشنهاد می‌شود با صادرات نسبت به کاهش این ذخایر مازاد اقدام شود.

عموری تصریح‌ کرد: تا پیش از همه‌گیر شدن بیماری کرونا، محصول الکل تولیدی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به خارج از کشور صادر می‌شد و برای کشور ارزآوری داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز همچنین با بیان اینکه استان خوزستان در آستانه برداشت نیشکر قرار دارد گفت: به‌منظور استفاده از ملاس تولیدی واحدهای کشت و صنعت استان، تخلیه انبارهای الکل (صادرات این محصول) ضروری است.

بر اساس این گزارش، کارخانه خمیرمایه و الکل رازی با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ میلیون لیتر الکل طبی یا اتانول ۹۶ درصد در بهمن ماه ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا