کد خبر: 04100062337
بازارها و خدمات مالی

دلیل افت ۱۰ درصدی ریپل در بازار مثبت دیروز/ تحلیل کندلی آینده رمزارز

ریپل از معدود رمزارزهای قدیمی و بزرگ بازار است که همچنان زیر یک دلار معامله می‌شود و مقاومت ۱ دلاری این رمزارز همچنان سد جدی برای ادامه رشد ریپل است.

اقتصاد آنلاین؛ بعد از سقوط شدید اکثر رمزارزها در هفته‌های گذشته بازار چند روز پیش به رهبری بیت‌کوین با استقبال خوبی مواجه شد و ریپل نیز از این قاعده مستثنی نبود.

اما روز گذشته با نزدیک شدن ریپل به مقاومت مهم روانی یک دلار، عرضه این رمزارز به شدت افزایش یافت و بیشتر از ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ادامه رشد رمزارز بستگی به محدوده ۰.۸۰ دلار دارد.

در ادامه گزارش، بر اساس کندل‌های ده روز گذشته در نمای روزانه و چارت کلی تکنیکال، رمزارز ریپل تحلیل می‌شود. لازم به ذکر است ریپل با ارزش ۴۴ میلیارد دلار و رتبه ۷ بازار از معدود رمزارزهایی بوده که قیمت آن کمتر از یک دلار است.

111111111111

توجه به نمودار بالا صرفا برای روشن شدن این قضیه است که بدانید ریپل در حال حاضر به طور کلی در چه وضعیتی قرار دارد. همان‌طور که می‌بیند ریپل در نمای روزانه در یک مثلث قرار دارد که از لحاظ تکنیکال خروج از سقف یا کف این مثلث می‌تواند نوسانات غیرعادی برای این رمزارز را به ارمغان بیاورد. با این وجود در ادامه با جزییات بیشتری به نمودار نگاه کرده و نقاط دقیق‌تر و احتمالا آتی رمزارز بررسی می‌شود.

666666666666

در نمودار بالا قیمت ریپل در نمای روزانه نشان داده شده است. طبق نمودار اولین نکته مقاومت مستطیل سفیدرنگ است که نواحی برخورد قیمت با دایره‌های قرمزرنگ مشخص شده است و برخوردهای زیاد به این ناحیه می‌تواند اعتبار این محدوده را بالا ببرد.

از طرفی این ناحیه علاوه بر هم تراز بودن با سطح روانی یک دلاری، با مقاومت میانگین زردرنگ ۱۰۰ روزه نیز هم‌تراز است و همین مساله سبب اصلاح ده درصدی روز گذشته ریپل بود که حاکی از مقاومت قوی این محدوده است.

از طرفی سطح حمایتی ۰.۷۴-۰.۸۰ دلار در ریزش اخیر ریپل به خوبی رعایت شده است و به جز سایه بلند یکی از کندل‌ها که در زمان انتشار اخبار اقتصاد کلان امریکا بود، هیچ‌کدام از کندل‌های اخیر از این محدوده به سمت پایین تجاوز نکرده‌اند؛ لذا می‌توان این ناحیه را محدوده معتبری به حساب آورد.

البته لازم به ذکر است این سطح در گذشته بازار نیز چندین بار حمایت شده یا زمانی که قیمت ریپل به زیر این ناحیه آمده است نقش مقاومت داشته و بازار به آن واکنش منفی داده است.

طبق تمام مطالب مذکور می‌توان گفت به غیر از کندل منفی دیروز، ریپل در روزهای گذشته با یک حرکت اسپایک قوی روند قوی را شروع کرده است و می‌توان انتظار داشت در صورتی که وضعیت کلی بازار رو به وخامت نباشد، ریپل در نواحی بالاتر از ۰.۸۰دلار حتی حمایت شود و به سمت اهداف بالاتر قدم بردارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا