کد خبر: 30070050814
اخبار شرکت ها

دومین ابرخسارت میهن برای دانا در یک سال

در طول یک سال گذشته این دومین پرداخت خسارت بزرگ بیمه دانا به هلدینگ میهن خواهد بود.

اوایل مهرماه سال گذشته کارخانه تولید بستنی میهن واقع در شهرستان اسلامشهر دچار آتش سوزی شد که به دنبال آن بیمه دانا ۲۱۴ میلیارد تومان به بستنی میهن خسارت پرداخت کرد.

حالا بعد از گذشت یک سال از آن تاریخ، دوباره شرکت طبیعت وابسته به هلدینگ میهن دچار حادثه آتشسوزی سنگین‌تری شد که به گفته مدیر اجرایی آن، این خسارت بیشتر از ۴هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

بر اساس اعلام برخی منابع خبری، شرکت بیمه طبیعت تحت پوشش کنسرسیومی متشکل از ۱۲ شرکت بیمه است که سهم بیمه دانا از این کنسرسیوم ۲۳ درصد است و اعلام آمادگی بیمه دانا برای ارزیابی خسارت وارده هم در همین راستا است.

اگر همین مبلغ ۴هزار میلیارد تومان میزان خسارتی باشد که صنعت بیمه به راهبری بیمه دانا باید به میهن پرداخت کند، با احتساب سهم ۲۳ درصدی بیمه دانا از این کنسرسیوم، این شرکت باید بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به میهن پرداخت کند که دو برابر سرمایه فعلی این شرکت خواهد بود.

با احتساب خسارت ۲۱۴ میلیارد تومانی سال گذشته، بیمه دانا در طول یک سال در مجموع باید بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مجموعه میهن خسارت پرداخت کند.

گروه صنعتی طبیعت میهن مجموعه‌ای متشکل از چندین شرکت در حوزه‌های غذایی، پتروشیمی، ساختمان، چاپ و بسته بندی است که بستنی میهن و صنایع غذایی طبیعت از معروفترین آنها هستند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا