کد خبر: 300403166750
اخبار شرکت هاانرژیروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

دو هفته بسیار گرم را با «با انرژی» همراه شوید

زینب غضنفری

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) از جلسه اضطراری درباره نحوه تامین برق در دو هفته سخت پیش رو با حضور وزیر نیرو خبر داده و پیش بینی کرده اند که دوهفته پیش رو بسیار گرم است. به نظر می رسد تنها راه برای گذران بدون قطعی برق در این دو هفته مدیریت مصرف انرژی است.

برای این منظور شهروندان می تواند به سراغ نرم افزار با انرژی بروند تا هم در کاهش قطعی های برق نقش خود را ایفا کنند و هم از مواهب کاهش هزینه ها و جوایز بی شمار آن بهره مند شوند.

با نرم افزار «با انرژی» مهمترین اهداف اقتصاد انرژی اهم از استفاده بهینه از منابع انرژی،کاهش هزینه‌های انرژی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دنبال می شود و در عین حال با اجرای توصیه های ساده هزینه های خانوار کاهش می یابد.

طبق تعریف اقتصاد انرژی به معنای استفاده بهینه از منابع انرژی و کاهش مصرف انرژی برای بهره‌وری افزایشی و اثر محیطی کمتر است.

بدیهی در علم اقتصاد انرژی یکی از اصول مهم آن فرهنگ سازی است که صد البته تنها با توصیه های اخلاقی محقق نمی شود و از این رو شرکت توانیر با طراحی اپلیکیشن « با انرژی» که بر اساس اصل چهارم از اصول ۱۰ گانه اقتصاد یعنی انگیزه های شخصی طراحی و عملیاتی شده است.

در با انرژی اکنون بعد از گذشت یکی دو ماه مردم به خوبی با اجرای راهکارهای ساده و کاهش هزینه ها و مشاهده منافع آن بر روی قبوض خود اکنون به دنبال هزاران جایزه جذاب و میلیون ها پاداش همراهی هستند.

در سوی دیگر اما این اپلکیشن توانسته است تا امسال مصارف خانگی کمتر شاهد قطعی برق باشند و فرصت برق رسانی به بنگاه ها و کارخانه های تولید در شهرک ها نیز کارشناسان بر این باورند که در صورت عدم بهینه سازی مصرف انرژی در کشور نه فقط ما شاهد سرایت کردن قطعی برق از صنایع به مصارف خانگی خواهیم بود بلکه فرصت های سرمایه گذاری در تولید برق و استفاده از فناوری های نو برای تولید ارزان تر و بهره گیری از لوازم برقی کم مصرف و در نهایت روند رشد توسعه محدودتر خواهد شد.

در واقع بحران کمبود انرژی هر روز یقه ما را بیشتر خواهد گرفت و زندگی را سخت تر خواهد کرد؛ از این رو ابتکار اپلیکیشن « با انرژی» که ترکیبی از آگاهی بخشی و تشویق مردم به مصرف بهینه بر اساس منافع شخصی است در سال جاری با جوایز بسیار متنوع آغاز به کار کرد.

این نرم افزار بر بستر گوشی های هوشمند، خوشبختانه با استقبال چشمگیری مواجه شده و بسیاری از شهروندان با نصب این اپلیکیشن و رعایت موارد بسیار ابتدایی که در تمام دنیا مرسوم است، بی آن که خیلی خود را از مواهب استفاده از برق در فصل گرما بی بهره کنند.

اپلیکیشن با انرژی فرصت مدیریت مصرف برق و هزینه های خانوار را فراهم کرده و حتی بسیاری از شهروندان را از شرکت برق طلبکار کرده و در انتظار جوایز بیشتر هستند، هر چند که تقریبا همه از اینترنت تشویقی و رایگان هم بهره برده اند.

کاربران با این اپلیکیشن به خوبی در می یابند که استفاده بهینه از انرژی به صورت کارآمد در فرآیندها و فعالیت‌های مختلف به راحتی و با کارهای ساده، شدنی است.

اپلیکیشن « با انرژی» راهکاری سریع برای مقابله با قطعی و امکان در مدار بودن انرژی برای همه شهروندان و در عین حال کاری ماندگار در بخش فرهنگ سازی عدم اسراف انرژی و کاهش فشار به منابع طبیعی و محیط زیست است.

در اپلیکیشن مذکور از شهروندان خواسته شده تا تنها با کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی به ویژه در زمانهای اوج مصرف، هزینه ها خود را بهتر مدیریت کنند.

در این اپلیکیشن بر استفاده از «لوازم برقی کارآمد» و وسایل کم‌مصرف مانند روشنایی LED، ترموستات‌های هوشمند و دستگاه‌های دارای برچسب رتبه انرژی بالا و انتخاب محصولات با کارایی بالاتر تاکید شده که به طور چشمگیری در کاهش مصرف برق خانوار مؤثر است. اقدامی که در سراسر دنیا نیز بر آنها تاکید شده و حتی در کشورهای توسعه یافته غربی مانند اروپا و آمریکا نیز به روال عادی بدل شده است.

نقطه قوت این اپلیکیشن اصلاح الگوی رفتاری است که اگر چه سابقه چند دهه ای در کشورهای توسعه یافته دارد اما در ایران به طور جدی چند سالی است که دنبال می شود و سرآمد آن اپلیکیشن « با انرژی» با طرح های تشویقی است.

علاوه بر این از آنجایی که قیمت برق در زمان اوج مصرف گرانتر از زمان های دیگر است اعمال مدیریت هوشمند مصرف و استفاده از سیستم‌های هوشمند پایش و کنترل مصرف انرژی در خانه، امکان رصد و مدیریت دقیق‌تر مصرف و کاهش هزینه ها را فراهم می‌آورد که در این نرم افزار موبایلی به شما پیشنهاداتی چون استفاده از لوازم برقی پر مصرف چون ظرف شویی و لباس شویی و… در ساعات غیر پیک مصرف ارایه شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا