کد خبر: 10070048338
بازرگانیتولید و بازرگانی

رئیس سازمان توسعه تجارت: صادرات غیرنفتی را با تهاتر کالایی افزایش خواهیم داد

پیمان پاک گفت: صادرات در مقابل واردات را با استفاده از شرکت‌های زنجیره تامین افزایش خواهیم داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به این که حجم بازار صادراتی منطقه ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد دلار است، گفت: چند ماهی است که برنامه‌ای با کمک تجار و اتاق بازرگانی بر اساس هدف‌ها و برنامه ریزی‌ها ارائه شده است که ما در حال تکمیل آن هستیم.

یک برنامه در اُفق ۴ ساله کشور ریخته ایم تا صادرات غیرنفتی خود را با هماهنگی سیاست‌های تجاری و ارزی، به ۳۵ میلیارد دلار افزایش دهیم. به همین منظور، اکثر توان تجارتی خود را برای توسعه تجارت با کشور‌های اطراف مانند هند خواهیم گذاشت.

او ادامه داد: ما از شرکت‌های زنجیره‌ تامین حمایت می‌کنیم؛ در کیفیت و زمان صادرات مشکل داریم که با همین برنامه تامین خواهد شد و به برنامه ۳۵ میلیارد دلاری نیز خواهیم رسید.

۱۴ پروژه زیرساختی در دستور کار سازمان توسعه تجارت است

او ادامه داد: ۱۴ پروژه زیرساختی برنامه ریزی کردیم، بحث رویداد‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری، موافقت نامه‌های تجارت، تسریع در اجرای موافقت نامه ها، زنجیره‌های تامین، تقویت کانال‌های مالی و بانکی، اصلاح زیرساخت‌های سازمان توسعه تجارت، ارتقاء مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، توسعه و ساماندهی پایانه‌های صادراتی و توسعه مراکز فروش، از جمله این موارد هستند.

رئیس سازمان توسعه تجارت از پایش دالان‌های تجاری به صورت هر دوماه یک بار خبر داد و اظهار کرد: تسهیل تجاری، انعقاد تعرفه‌های ترجیحی، ایجاد مسیر سبز گمرکی، ساز و کار مالی، شبکه توزیع و بازاریابی و کانال‌های دوجانبه پولی مدنظر قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای همسایه قابلیت ۱۰۰ میلیارد دلاری دارد، گفت: هماهنگی سیاست‌های تجاری و ارزی در دستور کار است که طی ۴ سال آینده صادرات ایران را به ٧٠ میلیارد دلار خواهد رساند؛ ضمن این که اولویت بندی صادرات را صورت دادیم و با توجه به محدودیت منابع، همه تمرکز را بر کشور‌های همسایه، چین و هند خواهیم گذاشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا