کد خبر: 21100064891
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهدسته‌بندی نشدهروزنامه

رئیس کل بیمه مرکزی: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، اکنون شرکت‌های جدید با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون می‌توانند وارد این صنعت شوند که تاکنون ۳۳ شرکت وارد شدند و ۶۴ شرکت در صف ورود به این حوزه هستند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در طول سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی انجام داده است گفت: در صنعت بیمه که یکی از انواع خدمات مالی در کشور محسوب می‌شود ضعف‌هایی وجود دارد که می‌توان برای برطرف‌سازی آنها از ظرفیت صندوق نوآوری استفاده کرد و با پیگیری‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقای فناوری در صنعت بیمه باید از ظرفیت شرکت‌های نوآور استفاده کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه به ظاهر آرام و در عین حال پیچیده و فنی است ادامه داد: پورتفوی صنعت بیمه امسال به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده و اکنون عملکرد صنعت بیمه ۲۲۰هزار میلیارد تومان است اما باید حداقل سه برابر این عدد باشد و باید بتوانیم در این صنعت به عملکرد ۶۰۰ هزرا میلیارد تومانی برسیم تا شرکت‌های نوآور وارد این صنعت شوند و اساسا صنعت بیمه سودآور باشد.

سهم بیمه شخص ثالث

او با بیان اینکه صنعت بیمه با بخش‌های متعددی مرتبط است گفت: سهم بیمه شخص ثالث از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پورتفوی صنعت بیمه ۳۵ هزار میلیارد تومان است که در همین بخش بیمه با نهادهایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس، قوه قضائیه و سازمان‌های مختلف در ارتباط است.

سلیمانی ادامه داد: اکنون هم در بخش صدور بیمه و هم در بخش خسارت با پیچیدگی‌های بسیار زیادی به دلیل وجود روش‌های سنتی در صنعت بیمه مواجه هستیم که باید شرکت‌های جدید و نوآورانه وارد این حوزه شوند و کل سیستم فناورانه باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اکنون شرکت‌های جدید با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون می‌توانند وارد این صنعت شوند که  تاکنون ۳۳ شرکت وارد شدند و ۶۴ شرکت در صف ورود به این حوزه هستند.

او با تاکید بر اینکه بازار بیمه در حال گسترش و بزرگ شدن است ادامه داد: سرمایه‌گذاران هر چند می‌توانند سرمایه خود را به سمت طلا، بورس و ملک ببرند اما امروز سرمایه‌گذاران متعددی از ورود به صنعت بیمه استقبال می‌کنند.

سلیمانی تاکید کرد:‌ بیمه فقط شخص ثالث نیست و ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش بیمه سلامت و درمان تکمیلی داریم و اکنون سازمان‌های بیمه‌گر دولتی فقط می‌توانند بیمه پایه را سرویس دهند و ما امروز در بیمه سلامت شاهد آن هستیم که تقاضا می‌شود سهم بیمه تکمیلی بیشتر شود که باید این سازوکارها از طریق شرکت‌های نوآور به اجرا برسد.

بیمه بازنشستگی اختیاری

او درباره بحث بیمه بازنشستگی اختیاری اظهار کرد: بیمه بازنشستگی اختیاری در واقع همان بیمه زندگی است که امروز زیرساخت‌ها و شرکت‌های آن در کشور  وجود دارد و طراحی بیمه بازنشستگی تکمیلی و مکمل بیمه زندگی در دست اقدام است و این یک طرح ملی محسوب می‌شود و می‌‌تواند به بودجه کشور کمک کند.

سلمیانی افزود: اکنون دولت با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بازنشستگی که سازمان‌ها توان پرداخت آن را نداشتند مواجه است که این بیمه‌های جدید می‌تواند در این حوزه به دولت کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:‌ اکنون افراد بین ۳۰ هزار تومان تا یک میلیارد تومان حق بیمه زندگی می‌پردازند و امروز صنعت بیمه در بخش بیمه‌های زندگی خدمات جدیدی به مردم ارائه می‌دهد.

او درباره لزوم تنوع محصولات بیمه‌ای گفت: ‌امروز امکان بیمه کردن صدای خوانندگان، پای فوتبالیست‌ها، بیمه پرندگان و حیوانات و … وجود دارد و ما به دنبال افزایش محصولات بیمه‌ای هستیم.

سلیمانی ادامه داد: اکنون ۴۳ محصول رسمی و مصوب بیمه‌ای وجود دارد که ما از شرکت‌های نوآور می‌خواهیم محصولات جدید طراحی کنند و دو تا پنج سال حق مالکیت معنوی آن محصول را دارند و سایر شرکت‌ها نمی‌توانند برای آن محصول با این شرکت‌ها رقابت کنند.

تبادل فناوری صنعت بیمه

 کریمی در مراسم رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه با بیان اینکه عامل مدیریت مهمترین شاخصه برای پیشبرد امور است گفت: چهار وظیفه هدایت، رهبری، برنامه‌ریزی و سازماندهی برای مدیریت عنوان شد که در مدیریت نوین مباحث نوآوری و خلاقیت به آن اضافه شد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه نوآوری را در جوانان با استعداد کشورمان مشاهده می‌شود، گفت: خوشبختانه در سطح معاونت رئیس‌جمهوری برای پرورش جوانان با استعداد جایگاه دیده شد و این جای خوشحالی دارد.

او درباره موضوع مهم تامین منابع مالی در بحث اجرای نوآوری‌های جدید گفت: در این ساختار بحث صندوق نوآوری و شکوفایی دیده شده است که افراد با سرمایه‌های خود بتوانند برای شکوفایی جوانان نوآور استفاده کنند.

رئیس سندیکای بیمه‌گران ایران درباره اهمیت منابع مالی در این حوزه اظهار کرد: خاطره‌ای از قرائتی نقل می‌شود مبنی بر اینکه در یکی از مراسم‌ها به متولیان مراسم به صراحت اعلام کرد حق منبر نباید فراموش شود و متولی مراسم به شوخی به آقای قرائتی گفت که تمام این مجلس متعلق به شماست اما قرائتی پاسخ داد چون اسب حضرت عباس متعلق به حضرت عباس است نباید  جو بخورد؟ بنابراین ما هم باید در این حوزه‌ها به مباحث مالی توجه داشته باشیم.

کریمی ادامه داد: اکنون ۸۰ هزار نمایندگی بیمه در سطح کشور وجود دارد که شرکت‌های نوآور می‌توانند در ارتقای کارآیی و بهره‌وری به کمک آنها بیایند.

او درباره ضریب نفوذ بیمه گفت: اکنون ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۶ درصد است که در قوانین بالادستی این عدد را هفت درصد در نظر گرفتند که میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا هم هفت درصد است.

او افزود: اکنون ضریب نفوذ بیمه در ژاپن هشت درصد، در آمریکا ۱۲ درصد در کره جنوبی و انگلستان ۱۱ درصد است و ما باید خودمان را به ضریب نفوذ هفت درصدی برسانیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا