کد خبر: 13060044772
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

رشد ۵۴ درصدی منابع پست‌بانک در پنج ماهه اول سال

به گفته مدیرعامل پست‌بانک، منابع این بانک در پنج ماهه سال ۱۴۰۰به رقم ۳۰۸هزار میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با پایان مرداد سال ۱۳۹۹از رشد ۵۴درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک، بهزاد شیری، ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: در پایان مرداد ۱۴۰۰منابع موثر بانک ۲۸۷/۶هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

شیری افزود: تعداد تسهیلات پرداختی در پایان مرداد ۱۴۰۰به میزان ۸۹هزار فقره و به مبلغ ۵۳/۳هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۵۹درصد و از نظر مبلغ ۴۷درصد رشد داشته است. مبلغ سرانه تسهیلات (نسبت تسهیلات اعطایی به تعداد دریافت‌کنندگان) ۵۹۸میلیون ریال است که این آمار بیانگر تمرکز پست‌بانک بر اعطای تسهیلات خرد در مناطق روستایی و کم‌برخوردار است.

او اظهار کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی یاد شده؛ ۵۳درصد در بخش خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۲۲درصد در بخش کشاورزی ،۱۳درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۱درصد در بخش بازرگانی بوده است. در پنج ماهه سال جاری سهم بخش خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات در اعطای تسهیلات نسبت به مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته است.

به گفته مدیر عامل پست‌بانک، سهم عقود مشارکتی در تسهیلات پرداختی ۲۸درصد و سهم عقود مبادله‌ای ۷۲درصد بوده که سهم عقود مشارکتی در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳درصد کاهش و به همان نسبت سهم عقود مبادله‌ای افزایش یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا