کد خبر: 26070050431
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

رشد ۹۱ درصدی سپرده‌های روستایی پست‌بانک

مدیرعامل پست‌بانک در تشریح عملکرد این بانک در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰گفت که  سپرده‌های روستایی پست‌بانک در پایان نیمه اول سال جاری به رقم ۲۲۲هزار میلیارد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک، بهزاد شیری اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده پست‌بانک در روستاها از طریق  بیش از ۵هزار و ۷۰۰باجه خدمات بانکی روستایی در سراسر کشور، تا پایان مدت ذکرشده ۱۰.۵میلیون انواع حساب قرض‌الحسنه جاری، قرض‌الحسنه پس‌انداز، سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و سرمایه‌گذاری بلندمدت در مناطق مذکور برای روستائیان افتتاح شده که این تعداد نسبت به شش ماهه سال ۱۳۹۹از ۱۱درصد رشد برخوردار بوده است.

شیری افزود: سرانه سپرده‌های روستایی نیز در مدت یادشده نسبت به دوره قبل، ۸۳درصد رشد را نشان می‌دهد که بیانگر تمایل بیش از پیش مردم به سپرده‌گذاری و تعمیق خدمات مالی از طریق پست‌بانک است.

مدیرعامل پست‌بانک تصریح کرد: در حالی‌که تا سال ۱۳۹۷در مجموع مبلغ ۱۱هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در روستاها پرداخت شده بود، این مبلغ تا پایان شهریور امسال به ۲۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این میزان تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای ۴۳هزار نفر را فراهم کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا