کد خبر: 29119916219
دولت

روحانی: سلاح کشتار جمعی در برنامه دفاعی ما جایی ندارد

حسن روحانی، رییس جمهوری گفت: همانطور که بارها گفته ایم در برنامه دفاعی کشور جایی برای سلاح کشتارجمعی از جمله سلاح هسته ای وجود ندارد و این نظر قاطع نظام است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد دارنده سلاح هسته‌ای باشد، نمی‌خواهد نگهدارنده سلاح هسته‌ای باشد و به طریق اولی هیچ وقت نمی‌خواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

رییس جمهوری گفت: این نه نظر امروز ما هست و نه نظر ۲ و سه و چهار سال پیش ما است، آن مقدار که یادم است از سال ۱۳۷۰ بارها و بارها خدمت مقام معظم رهبری صحبت کردم در آن مقطع آیت‌الله هاشمی رییس‌جمهوری بود با او در شورای امنیت ملی صحبت کردم همیشه نظر واحد بوده است که ما دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم بود بلکه در پی فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خواهیم بود که حق ما هست.

روحانی اظهار کرد: ما عضو NPT هستیم، با آژانس به صورت پادمان قرارداد داریم و این پادمان را اجرا می‌کنیم و تاکنون هم اجرا کردیم. نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌ای داشته باشیم، نه دیروز و امروز نه فردا و این تصمیم قاطع جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آمریکا، اروپا و سازمان ملل بخواهد یا نخواهد، اگر همه دنیا به ما بگویند خیلی خوب است ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد، نظر ما تغییر نمی‌کند. نظر ما نظری است که مقام معظم رهبری به عنوان فتوا اعلام کردند و همان عهدی است که ما در ان پی تی و پادمان بستیم ما از این عهد خارج نخواهیم شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: لازم می‌دانم از مردم فداکار و فهیم ایران در روز ۲۲ بهمن که با شرایط کرونایی و با شکل جدیدبه همه جهانیان نشاط، حضور حماسی و علاقه و عشق خود را نسبت به امام راحل و همچنین انقلاب اسلامی به خوبی نشان دادند  سپاسگزاری کنم.

رییس‌جمهوری ادامه داد: امروز ۲۹ بهمن یکی از روزهای مهم در تاریخ نهضت اسلامی است. در واقع اگر بخواهیم نهضت اسلامی را از آغاز روزهای اوج و مهم را بشماریم از دوم فروردین سال ۴۲ در مدرسه فیضیه، ۱۵ خرداد ۴۲، ۱۳ آبان ۴۳ و بعد روز بسیار مهم در تاریخ نهضت اسلامی در آبان ۵۶ و شهادت فرزند امام مرحوم حاج آقا مصطفی یک موج جدیدی در سراسر کشور به وجود آمد و در ۱۹ دی ماه منجر به قیام مردم شریف قم و کشتار مردم در روز ۱۹ دی؛ اگر قیام ۲۹ بهمن نبود این حرکت بزرگ در واقع منقطع شده بود بنابراین کاری که تبریز انجام و در تاریخ ماندگار شد اتصال حرکت بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا