کد خبر: 25080055666
جامعه و فرهنگسلامت و رفاه

روز روشن ماسک نمی‌زنند، برای شب قانون می‌گذاریم!

«وضعیت نشان می‌دهد ما برای حل مسئله کرونا در کشور، راه زیادی در پیش داریم؛ به‌ویژه این که هنوز بخشی در جامعه در برابر زدن واکسن مقاومت می‌کنند. وقت خودمان را با طرح‌های ناکارآمد هدر ندهیم و فکری به حال نزدن ماسک و آسان‌گیری مردم در برابر کرونا کنیم.»

به گزارش ایسنا، در یادداشتی در عصر ایران به قلم مصطفی داننده آمده است: «این روزها همه تقریبا یک صدا می‌گویند که طرح شبانه باید لغو شود. مردم، مجلس، راهنمایی‌ و رانندگی و … اما باز هم با این که همه مخالف هستند، این طرح در حال اجراست.

مردم می‌گویند طرح شبانه تنها برای پول‌گرفتن است و هیچ اثر دیگری ندارد. قالیباف، رئیس مجلس، اما می‎‌گوید: «مردم خدایی‌نکرده فکر نکنند دولت برای تامین کسری بودجه یا نیروی انتظامی برای کسب درآمد این کار را انجام می‌دهد. این اقدام تنها برای حفظ جان مردم است.»

رییس پلیس راهور تهران هم می‌گوید: «طرح منع تردد شبانه اثر خودش را در مقطعی گذاشت. اکنون ترددهای شبانه خیلی کم نشده است. راه فرار آن را پیدا کردند. مجوزهایی اخذ شده است. خیلی‌ها به‌راحتی ۱۰ شب به بعد تردد می‌کنند. همچنین نواقصی نیز در سیستم‌ها و سامانه‌ها وجود دارد.»

چرا باید طرحی که به صورت ناقص اجرا می‌شود، ادامه داشته باشد؟ فکر نمی‌کنید برای کنترل کرونا باید کارهای مهم‌تری انجام بدهیم؟ مثلا مسئولان محترم بهداشت سری به خیابان‌‎ها بزنند! میزان زدن ماسک در بین مردم به پایین‌ترین حد خود رسیده است. برخی از مردم حتی در وسایل حمل و نقل عمومی هم ماسک نمی‌زنند.

عروسی‌ها و مراسم‌های مختلف هم که برقرار شده و دورکاری‌ها هم به پایان رسیده است. مسئولان محترم که سعی می‌کنند با وجود همه هشدارها دوباره مدارس و دانشگاه‌ها را باز کنند! با وجود این همه اهمال‌کاری، طرح شبانه هیچ معنایی پیدا نمی‌کند. به نظر می‎‌رسد طرحی است که با آن در جلسات پز می‌دهند که ما برای کنترل کرونا کار کرده‌ایم.

خنده‌دار نیست؟ باز اگر مردم رعایت می‌کردند، اشکالی نداشت اما الان تقریبا همان گونه که پلیس گفت، مردم با راه‌ فرارهایی که پیدا کرده‌اند، ۱۰ شب به بعد هم در معابر شهری زندگی ادامه دارد.

به نظر می‌رسد باید هر چه زودتر این طرح حالا ناکارآمد شبانه لغو شود و ستاد ملی کرونا فکری به حال روزهای کرونایی ما کند. شوخی نیست هنوز که هنوز است آمار مرگ و میر کرونایی ما سه رقمی است.

این یعنی هنوز ما نتوانسته‌ایم به صورت موفقی این بیماری را کنترل کنیم … وضعیت نشان می‌دهد ما برای حل مسئله کرونا در کشور، راه زیادی در پیش داریم؛ به‌ویژه این که هنوز بخشی در جامعه در برابر زدن واکسن مقاومت می‌کنند.

وقت خودمان را با طرح‌های ناکارآمد هدر ندهیم و فکری به حال نزدن ماسک و آسان‌گیری مردم در برابر کرونا کنیم.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا