کد خبر: 22070049774
بانک و بیمهدولتسیاست

رییس جمهور؛ واردات بی رویه استقلال کشور را دچار اختلال می کند

رییس جمهور ضمن بیان اینکه روسای بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید ببرند گفت: تولید باید در کشور رونق پیدا کند و مساله محوری ما به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در شورای اداری استان فارس با اشاره به فرآیندهای سفر گفت: قبل از انجام سفر، مذاکرات، مطالعات و بررسی‌هایی صورت می‌گیرد و هیئت‌هایی نیز برای بررسی نیازها به استان اعزام می‌شوند سپس جلساتی نیز با وزرا و سایر متولیان برگزار می‌شود تا میزان اعتبارات تخصیصی تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این تفاسیر سفرها شامل مطالعات قبل، بررسی‌های حین سفر و مطالبات بعدی است، گفت: در این چهل ساله چنین روشی در شوراهای اداری دنبال نمی شده است زیرا در گذشته استانداران در تهران نیازها را مطرح می‌کردند و مصوب می‌شد اما در روند فعلی همه نیازها در شورای اداری مطرح و اعلام می‌شود که با این شرایط همه دولت متوجه خواهد شد که تمام مسئولان فعال در هیئت دولت باید برای تحقق مصوبات اقدام کنند.

رییس جمهور اسلامی ایران گفت: این ۱۰۰ طرحی که مصوب شده همه مسائل استان نیست بلکه بخش دارای اولویت فارس است زیرا تا وقتی طرح نیمه تام وجود دارد نباید دنبال طرح جدید برویم.

رییسی با اشاره به سفر خود به مرودشت گفت: مردم منطقه آب برای استحمام هم مشکل داشت از این رو طرح‌های نیمه تام باید سریعاً دنبال شود.

وی با اشاره به خشکسالی و مسائلی که امروز استان و منطقه گرفتار آن شده، گفت: باید پیگیر مشکلات باشیم و به نحوی از این محدودیت خارج شویم و راهکارهای آن را وزیر نیرو مطرح کرد که کمیته‌ای برای رفع مسئله خشکسالی تشکیل دادند.

وی گفت: این ظرفیت متناسب با مسائل استان توزیع می‌شود و مردم هم راضی خواهند شد تا خودشان در رفع مشکلات همراه دولت باشند.

رییس جمهور اسلامی ایران گفت: فارس به خاطر وجود ارزشمند علما، دانشمندان و شعرای بزرگ، به قطب فرهنگی تبدیل شده است و از این رو باید این جایگاه فرهنگی حفظ شود که این امر نیاز به کار و تلاش دارد.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز گفت: ساماندهی اطراف حرمین شریفین باید انجام و جزو برنامه‌هایی است که ما وظیفه داریم که حتماً دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صنایع غیر فعال استان باید فعال شوند، صنایع چه در شهرک‌های صنعتی و چه در مناطق دیگر فعال شود، مثلاً کارخانه آزمایشی فقط اسم آن مانده بود و برخی از قسمت‌های کارخانه به انبار پیاز تبدیل شده که بسیار تأسف انگیز است.

وی گفت: باید تلاش شود بخش‌هایی که با اقدامات مقدماتی می‌تواند فعال شود و مدیران استانی و وزارت صمت کمک کند تا به چرخه تولید قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور باید تولید کننده باشیم، افزود: نجات کشور در گروی تولید است چه در صنایع و چه کشاورزی، اینکه بگوییم فلان کالا را از خارج وارد کنیم کشور را از استقلال صنعتی خارج خواهیم کرد.

رییس جمهور اسلامی با تاکید بر اینکه تولید در کشور باید رونق یابد، تاکید کرد: رؤسای بانک‌ها تسهیلات را به طرف تولید ببرند و اینکه نباید کارخانه‌ای ۱۰ سال معطل نقدینگی باشد.

از طرفی همه ما بحث می‌کنیم از افزایش نقیدنگی از این رو این روند باید عملیاتی شود. اگر این اتفاق رخ ندهد و نقدینگی به سمت دلالی برود، تبدیل به سیل بنیان کن می‌شود.

رییسی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از درآمد گردشگری باید صرف همان منطقه شود، گفت: اگر درآمد گردشگری بالا برود باید درصدی از درآمد گردشگری صرف و خرج مشکلات اطراف خودش بشود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا