کد خبر: 21090060436
اقتصاداقتصاد کلاندولتمجلس

رییس جمهور: اولین هدف بودجه ۱۴۰۱ ثبات اقتصادی است

رییس جمهور گفت: با تمام اقداماتی که برای توسعه یافتگی شهرها و روستاها در انقلاب انجام شده اما با مشکلات جدی در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم و نیازمندیم یک حرکت جهادی صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز ( یکشنبه ۲۱ آذر ) در زمان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ابتدا لازم می دانم تشکری از دولت مخصوصا تیم اقتصادی دولت که توانسته اند لایحه بودجه را در وقت مقرر به مجلس شورای اسلامی تحویل دهند و امیدوارم که نمایندگان در کمیسیون تلفیق و کمیسیون بودجه این لایحه را تکمیل کنند تا بودجه در شان کشور تصویب شود.

وی ادامه داد: در این سالهای انقلاب اسلامی کارهای زیادی در جهت توسعه یافتگی مسئله در حوزه برق، آب، گاز، کشاورزی، آموزش و پرورش انجام شده است و با تمام اقداماتی که برای توسعه یافتگی شهرها و روستاها انجام شده اما مواجهه با مشکلات جدی هم در حوزه مسائل اقتصادی و مسائل اجتماعی و فرهنگی نیازمند یک حرکت جهادی است و باید یک برنامه پیشروی همه دولتمردان قرار گیرد تا مشکلات را از پیش پای مردم بردارد.

او گفت: اولین هدف در بودجه ثبات اقتصادی است که باید برای بازار اطمینان بخش باشد. لازمه ثبات اقتصادی این است که بودجه‌ای ارائه شود که کسری بودجه نداشته باشد.

ثبات اقتصادی با عدم کسری بودجه اولویت ماست. یک رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و تلاش شده تا به این هدف برسیم. انضباط در بانک‌ها و نظام پولی و بانکی مورد تایید دولت است.استقراض از بانک مرکزی خط قرمز ماست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا