کد خبر: 15060045036
جهانسیاست

سخنگوی وزارت خارجه؛ محاصره پنجشیر به هیچ وجه قابل قبول نیست

سخنگوی وزارت خارجه، سعید خطیب‌زاده گفت: روابط بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سطوح خوبی در مورد موضوعات فنی ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود در ادامه گفت:  به سوالات مطرح شده آژانس پاسخ داده شده است و به صورت منظم گفت‌وگوها بین دو طرف ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی ا در مورد آخرین تحولات پنجشیر و اخبار منتشر شده در مورد همکاری پاکستان با طالبان در کشتار مردم پنجشیر گفت: اخباری که از پنجشیر می‌رسد ، اخبار نگران کننده‌ای  است . حملات دیشب به اشد وجه محکوم است.

مطالب پیشنهادی

وی افزود: شهادت رهبران افغانستان مایه تأسف ما است. دخالت خارجی که اشاره کردید باید بررسی شود و ما  این موضوع را در دست بررسی داریم.

مردم افغانستان، مردمی استقلال طلب هستند

تاریخ افغانستان نشان داده است که دخالت مستقیم و غیر مستقیم خارجی در امور افغانستان، نتیجه ای جز شکست برای نیروهای متجاوز ندارد.

مردم افغانستان، مردمی استقلال طلب هستند و هرگونه دخالت خارجی در امور افغانستان محکوم است.

وی همچنین گفت: اخبار منتشر شده در مورد محاصره مردم پنجشیر مایه نگرانی است و باید اصول حقوق بشر دوستانه ذیل حقوق بین الملل در افغانستان و پنجشیر اجرا شود.

خطیب زاده بار دیگر گفت: پنجشیر تنها راه حل سیاسی دارد و محاصره پنجشیر به هیچ وجه از نظر حقوق بین الملل و حقدق بشر دوستانه قابل قبول نیست.

ورود ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا در ماه میلادی جاری

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت : حداقل ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا در ماه میلادی جاری (سپتامبر) وارد کشور می شود و در ماه اکتبر هم چند ده میلیون واکسن وارد کشور می شود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: این گفت‌وگوها باید تامین کننده منافع عالی مردم ایران باشد و با این هدف حتی یک ساعت هم تاخیر نخواهیم کرد. یک فرایند دموکراتیک در کشورمان انجام شده و دو طرف منتظر انتقال قدرت در ایران بودند که انجام شده است.

طرف آمریکایی باید بداند با ذهنیت دوران ترامپ نمی‌تواند در مذاکرات وین موفق شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا