کد خبر: 27060046660
روزنامهعصر انقراض (طنز)

سفر رویایی طالبان‌گردی (طنز)

راضیه حسینی

«یک شرکت گردشگری در روسیه بسته تور ۱۰ روزه افغانستان به قیمت ۵ هزار دلار برای مشتریان خود طراحی داده است.»

برنامه تور گردشگری:

روز اول: دیدن گروه طالبان از نزدیک در خیابان‌های کابل. تضمین نمی‌کنیم ولی اگر خوش‌شانس باشیم ممکن است با صحنه بسیار جذاب شلاق زدن زن یا مردی به دست طالبان هم روبه‌رو شویم.

روز دوم: بازدید از اداره‌ها و مدارس افغانستان بعد از حضور طالبان. در این مراکز شما با صحنه‌های بسیار جالبی مواجه خواهید شد که شاید تا به حال در عمرتان ندیده باشید. مثلاً وزیر با کلاشنیکف پشت لپ‌تاپ نشسته. مدارس همگی با دانش‌آموزان پسر و معلم‌های مرد شروع به کار کرده‌اند و فعلاً از زن در هیچ‌جا خبری نیست.

روز سوم: بازدید از اماکن تفریحی گروه طالبان. سوار شدن روی تابی که به بال هواپیما بسته شده، سر خوردن روی بدنه هواپیما، چرخیدن روی پره هلی‌کوپتر و …

این سفر یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین سفرهای زندگی‌تان خواهد شد. اگر زنده بمانید و به سلامت برگردید یکی از معدود انسان‌های روی زمین هستید که در این اوضاع به افغانستان سفر کرده و گروه طالبان را از نزدیک دیده است. ما همیشه دنبال نوآوری و جذابیت هستیم. دیدن کشوری آرام و بی‌هیاهو مثل فنلاند، سوئد یا اتریش چه فایده‌ای دارد؟ فقط چند روزی را در کسل‌کننده‌ترین حالت ممکن می‌گذرانید.

 اما اینجا و در افغانستان همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است. حتی ممکن است خودتان هم زنده برنگردید. اما اگر برگشتید می‌توانید تا سال‌ها برای همه تعریف کنید با تور ما به افغانستان سفر کردید، آن هم درست در زمانی که خود افغانستانی‌ها در حال فرار از کشور بودند. طالبان را با اسلحه و شلاق در دست دیدید. نشستن زن‌ها و دختران در خانه و رفتن پسران را به مدارس دیدید. به کشوری وارد شدید که وزارت زنان را عوض کردند و جایش وزارت امر به معروف گذاشتند.

شک نکنید. شما جزو باحال‌ترین آدم‌های دنیا هستید. فقط شما تصمیم گرفتید جفت‌پا بپرید وسط مصیبت مردم یک کشور و با لبخند عکس یادگاری بگیرید. شما خیلی متفاوتید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا