کد خبر: 15080053260
روزنامهسلامت و رفاه

سهم ۱۱ درصدی بهداشت و درمان از هزینه خانوارها

آمار رسمی بیانگر افزایش هزینه بهداشت و درمان خانوارهای ایرانی در چند سال اخیر و سهم حدود ۱۱.۵ درصدی از کل هزینه‌های آنها است.

به گزارش ایسنا، گزارش مرکز آمار ایران از وضع بودجه خانوار و توزیع درآمد نشان داده بود که متوسط هزینه خالص خانوارهای شهری در پایان سال ۱۳۹۹ به حدود ۶۲.۱ میلیون تومان رسیده که از این رقم ۱۶.۱ میلیون هزینه خوراکی و ۴۶ میلیون غیرخوراکی بوده است.

بررسی هزینه‌های انجام شده در بخش بهداشت و درمان از این حکایت دارد که هزینه خالص آن نسبت به کل هزینه خانوارها در سال گذشته ۱۱.۲۹ درصد است که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ که ۱۰.۵۹ درصد بوده ، ۰.۷ درصد رشد دارد.

سهم بهداشت و درمان از کل هزینه خانوارهای شهری در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱.۳۹ و در سال ۱۳۹۸، ۱۱.۴۵ درصد بوده که بالاترین حد در چهار سال گذشته بوده است.

اما وضعیت هزینه های بهداشت و درمان در خانوارهای روستایی نشان می‎دهد که از ۹.۷۳ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۱.۴۹ درصد در سال گذشته افزایش دارد.

هزینه درمانی روستاییان در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱.۳۹ درصد و در سال ۱۳۹۸ ، ۱۱.۳۹ درصد بود است.

این در حالی است که متوسط هزینه خانوارهای روستایی در سال گذشته حدود ۳۴ میلیون تومان بوده که ۱۳.۶ میلیون آن هزینه خوراکی و ۲۰.۴ میلیون آن هزینه‌های غیر خوراکی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا