کد خبر: 1108995879
تولید و بازرگانیروزنامه

سهم ۷۰ درصدی مواد اولیه وارداتی در تولید پوشک و دستمال کاغذی

رئیس انجمن تیشوسازان با اشاره به سهم ۷۰ تا ۷۵درصدی مواد اولیه وارداتی در تولید محصولات سلولزی بهداشتی، اعلام کرد قیمت مواد لازم برای تولید خمیر پوشک و دستمال کاغذی با نوسان نرخ ارز، بالا رفته است.

عباس فصیح در گفت ‌و‌گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات سلولزی بهداشتی ناشی از بالا رفتن قیمت ارز و رشد قیمت مواد اولیه تولید این محصولات است، اظهار کرد: اصل قضیه رشد قیمت محصولات سلولزی بهداشتی به افزایش قیمت ارز و وابستگی به واردات مواد اولیه مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: نرخ ارز در سامانه نیما طی ۸ ماه گذشته ۲.۵ برابر شده و این در حالی است که ۷۰ تا ۷۵ درصد مواد اولیه صنعت سلولزی بهداشتی از طریق واردات تأمین می شود که بیشتر آن خمیر و پودر جاذب است.

فصیح با بیان اینکه تیشو به عنوان ماده اولیه محصولات سلولزی بهداشتی در داخل تولید می‌شود و وارداتی در این زمینه نداریم، گفت: مواد اولیه لازم برای تولید تیشو، خمیر است که ۱۰۰ درصد از طریق واردات تأمین می‌شود.

رئیس انجمن تیشوسازان در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تولید خمیر در کشور وجود ندارد؟ گفت: خیر، این خمیر از نوعی درخت تولید می‌شود که فقط در برخی مناطق دنیا از جمله آمریکا، کشورهای اسکاندیناوی، کانادا و برخی کشورهای آسیایی تأمین می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا