کد خبر: 15010020983
جهاندولت

عراقچی: هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که قرار است روز سه‌شنبه در وین در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت کند، تأکید کرد: هیچ‌گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با ‌آمریکا نداریم.

به گزارش تسنیم، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه اظهار داشت: آنچه ما در وین در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه مستقیم چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام به آنها اعلام خواهیم کرد. بازگشت و خواسته ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

عراقچی به شبکه خبر گفت: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را از این جهت و به هر روشی که خودشان می‌دانند راضی کنند، طبیعی است که ما به آن عمل می‌کنیم. گفت‌وگوهای ما با ۱+۴ در وین گفت‌وگوهای کاملاً فنی در مورد تحریم هایی است که باید برداشته شود و اقداماتی که ایران انجام دهد و ترتیب اینکه آمریکایی‌ها باید ابتدا انجام بدهند و راستی‌آزمایی شود.

وی عنوان کرد: این را هم بگویم که ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گام نداریم و قبول نمی‌کنیم، یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمام تحریم‌هایی که بعد از خروج ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آن عوض شد اینها باید مشخص شود و آمریکا باید اینها را بردارد بعد ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به تعهداتمان برمی‌گردیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اینکه گام نهایی که آنها باید انجام دهند و ما باید انجام دهیم دقیقاً باید تعریف شود، این فقط در گفت‌وگوهای فنی ما با کشورهای ۱+۴ انجام می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا