کد خبر: 11040189428
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

فشار بیمه درمان بر پرتفوی البرز

۲۷ درصد از سبد پرتفوی بیمه البرز در بهار امسال به بیمه درمان اختصاص داشته و در مقابل ۷۰ درصد از خسارت پرداخت شده این شرکت سهم پرونده‌های بیمه درمان بوده و نتیجه اینکه نسبت خسارت بیمه البرز از ۳۳ درصد در بهار ۱۴۰۰ به ۶۱ درصد در بهار ۱۴۰۱ رسیده است.سنگینی فشار بیمه درمان باعث شده که به احتمال زیاد هیات مدیره بیمه البرز در صدد ترمیم پرتفوی شرکت برآید.

به گزارش الفباخبر ، حق بیمه تولیدی شرکت بیمه البرز در سه ماه نخست امسال با رشدی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال رسیده و در مقابل خسارت پرداخت شده جهشی ۱۱۲ درصدی داشته است به گونه‌ای که این شرکت در بهار امسال بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۴۹ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

در فصل بهار امسال از کل حق بیمه تولیدی شرکت یادشده، ۲۷ درصد به رشته بیمه درمان، ۲۳ درصد به شخص ثالث اجباری، ۱۱ درصد به رشته آتش‌سوزی، ۸ درصد مسئولیت و ۴ درصد بیمه زندگی اندوخته‌دار اختصاص داشته و سهم رشته‌های بیمه زندگی غیراندوخته‌دار ، بیمه هواپیما و بیمه حوادث سرنشین هر کدام ۳ درصد بوده است.

بیمه البرز اعلام کرده که ۷۰ درصد از کل خسارت پرداختی‌اش به رشته بیمه درمان و ۹ درصد به بیمه شخص ثالث و ۷ درصد بیمه بدنه خودرو اختصاص داشته است.

بر این اساس نسبت خسارت بیمه درمان در پرتفوی فصل بهار ۱۴۰۱ بیمه البرز ۱۶۰ درصد برآورد شده و پس از آن رشته بدنه خودرو با نسبت خسارت ۵۹ درصدی قرار دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا