کد خبر: 05080051402
جامعه و فرهنگ

«قهرمان» گیشه ۱۴۰۰

سینمای ایران پس از یک سال و نیم رکود در حالی به استقبال اکران فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی می‌رود که چشم بسیاری از سینماداران به بازگشت رونق به گیشه با نمایش این فیلم است.

به گزارش ایرنا، از امروز (چهارشنبه ۵ آبان) فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در سینماهای سراسر کشور اکران شد. قهرمان که در شهر شیراز فیلمبرداری شده است، داستان کاراکتری به نام رحیم را دنبال می‌کند که از همسرش جدا شده و به علت بدهی در زندان است.

در یک مرخصی دوروزه، سرنوشت ۱۷ سکه طلا را سر راه رحیم می‌گذارد اما وی پس از پی بردن به آن که این سکه‌ها برای بازپرداخت بدهی و آزادی از زندان کافی نیستند تصمیم می‌گیرد آنها را به صاحب اصلی شان برگرداند. این اقدام فداکارانه از رحیم در شبکه‌های اجتماعی یک ستاره می‌سازد اما….

کمدی گشت ۳ همزمان با قهرمان اکران می شود

این فیلم که محصول مشترک ایران و فرانسه است و اولین بار در بخش رقابتی جشنواره کن اکران و با تحسین منتقدان روبرو شد، در جشنواره یادشده هم جایزه بزرگ و هم جایزه فرانسوا شاله را از آن خود کرد.

در این فیلم که نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ است، امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز ایفای نقش کرده‌اند.

حالا چشم امید بسیاری از جمله سینمادارها به بازگشت رونق گیشه با فیلم قهرمان است و البته فیلم کمدی گشت ۳ که هرچند پیش‌تر اعلام شده بود این فیلم هم همزمان با قهرمان اکران خواهد شد و مجوز نمایش هم گرفته اما همچنان خبری از نمایش قطعی آن نیامده است.

اما از ابتدای تیر امسال بود که فیلم دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی اکران شد تا طی ۴ ماه نمایش با فروش بیش از ۱۷ میلیارد تومان به نوعی جبران شکست پنج فیلم اکران نوروزی را کند.

به تازگی نیز فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز رنگ روی پرده نقره‌ای را دیده و با فروش نسبتا مناسب دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی روبرو شد. پوست نخستین تجربه برادران ارک هم تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان فروخته است تا بعد از یک هفته نمایش فروش امیدوار کننده‌ای تلقی شود.

حالا به نظر می‌رسد با اضافه شدن احتمالی گشت ۳ در کنار قهرمان، دینامیت، پوست و درخت گردو هم سینماها به لحاظ تنوع ژانر و هم کیفیت در شرایط ایده‌آلی قرار دارند و در واقع همه چیز برای بازگشت رونق به گیشه مهیا است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا