کد خبر: 02129916403
انرژیجهان

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۰۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از سرمای شدید هوا و قطع گسترده برق شرکت های انرژی در تگزاس شروع به فراهم کردن مقدمات جهت از سرگیری فعالیت ها در میادین نفت و گاز این ایالت کرده اند، قیمت نفت روز جمعه برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت و از رقم های بالای ثبت شده در روزهای اخیر فاصله بیشتری گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۲۸ سنت معادل ۲.۱ درصد افت به ۵۹ دلار و ۲۴ سنت رسید. در این هفته نفت برنت حدود نیم درصد افزایش داشت در حالی که نفت خام آمریکا شاهد حدود ۰.۷ درصد کاهش بود.

در طول این هفته هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم ها در طی بیش از یک سال گذشته رسیدند.

به گفته تحلیلگران، سرمای غیرمعمول هوا در تگزاس و ایالت های نفت خیز آمریکا سبب کاهش روزانه ۴ میلیون بشکه ای تولید نفت خام و ۲۱ میلیون فوت مکعبی گاز طبیعی این کشور شده است.

شرکت های فال در حوزه انرژی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را برای اولین بار از ماه نوامبر کاهش دادند. همچنین پالایشگاه های ایالت تگزاس حدود یک پنجم ظرفیت پالایشی کل آمریکا را به دلیل قطع برق و سرمای شدید تعطیل کرده اند.

به گفته منابع آگاه، با توجه به بازگشت تدریجی خدمات آب و برق به وضعیت عادی انتظار می رود این شرکت ها از روز جمعه مقدمات برای از سرگیری تولید را آغاز کرده باشند.

کاهش قیمت نفت در حالی است که هفته گذشته حجم ذخایر نفت خام آمریکا شاهد کاهشی غیرمنتظره بود، اما سرمای شدید هوا در طی این هفته سبب افت تقاضای پالایشگاه ها گردید و از این رو احتمالا حجم ذخایر این هفته بالاتر رفته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا