کد خبر: 22090060585
اقتصاد

قیمت مصوب شیرینی شب یلدا اعلام شد

رئیس اتحادیه قنادی تهران گفت: علی‌رغم افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت شیرینی برای شب یلدا افزایشی ندارد.

علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت شیرینی مصوبه تیرماه امسال است و افزایش قیمتی تابه امروز نداشته‌ایم.

او ادامه داد: بر این اساس قیمت عرضه هر کیلوگرم شیرینیِ‌تر برای واحد‌های درجه یک ۷۸ هزار تومان و در واحد‌های درجه دو ۶۰ هزار تومان است، همچنین قیمت شیرینی زبان و پاپیونی هم برای واحد‌های درجه یک ۶۵ هزار تومان و برای واحد‌های درجه دو ۵۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی بیان کرد: قیمت کیک یزدی با همان قیمت مصوب تیرماه برای واحد‌های درجه یک ۴۹ هزار تومان و برای واحد‌های درجه دوم ۳۹ هزار تومان تعیین شده است.

او گفت: برخی از شیرینی‌ها مانند دسر، چون مدل و تنوع زیادی دارند و در اشکال مختلف تهیه می‌شوند قیمت بالایی دارند، ولی شیرینی‌هایی مانند‌تر و خشک قیمت مصوب است.

بهرمند اضافه کرد: متاسفانه قیمت آرد هم باعث افزایش قیمت شیرینی شده است به طوری که آرد صنف قنادان کیسه‌ای ۳۵۰ هزار تومان است، ولی همان کیسه برای نانوایی‌ها ۷۰ هزار تومان است.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر بیش از ۲۰۰ قنادی   فعال در تهران وجود دارد که از این میان چندین هزار قنادی به دلیل فشار‌های کاهش تقاضا و کرونا  تعطیل شده اند.

رئیس اتحادیه قنادی تهران ادامه داد: روغن مخصوص قنادی در کارخانه به قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود، ولی همین روغن به رقم۴۰۰ هزار تومان توسط دلالان معامله و به دست قنادان می‌رسد.

او بیان کرد: متاسفانه گران شدن مواد اولیه قنادی با گران شدن شیرینی همراه است که همین موضوع باعث کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا