کد خبر: 07040034861
سلامت و رفاه

لوازم آرایشی چگونه جان مصرف کنندگان را می گیرد؟

دانشمندان در مطالعه‌ای نشان دادند که بیش از نیمی از لوازم آرایشی، سرطان زا هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران،  در یک تحقیق صورت گرفته هشدار داده شد که بیش از نیمی از مواد آرایشی معروف مانند رژ لب و ریمل مژه و ابرو حاوی مواد شیمیایی سمی است که باعث بیماری‌هایی از جمله سرطان می‌شود.

به گزارش دیلی‌میل، یکی از این مواد شیمیایی سمی، پلی و فلوروآرکیل (PFAS) است که به طور ویژه ای در مواد آرایشی تولید شده به کار رفته است.

مواد پلی و فلوروآرکیل، مواد شیمیایی هستند که توسط انسان ها تولید شده و در چندین صنعت در سراسر جهان از جمله ساخت لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در مطالعه ثابت شده است که اکثر مواد شیمیایی سرطان زا یا سمی هستند و نباید از آنها در تولیدات مواد مصرفی انسان ها استفاده کرد.

دانشمندان این مطالعه روی بیش از ۲۰۰ ماده آرایشی پرفروش در آمریکا و کانادا آزمایش کردند و میزان بالایی از فلوروآرکیل در آنها مشاهده کردند.

در تحقیقات گذشته نشان داده شد که  مواد پلی و فلوروآرکیل را با طیف وسیعی از مسائل بهداشتی از جمله سرطان کلیه، فشار خون بالا و بیماری تیروئید مرتبط است.

محققان دانشگاه نوتردام اضافه کردند که همچنین خطر اضافی آلودگی محیطی در ارتباط با تولید و دفع این محصولات وجود دارد که می‌تواند افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا