کد خبر: 23020181928
اخبار شرکت ها

مجلس با افتخار به‌عنوان تسهیل‌گر و تنظیم‌گر برای تحول در صنعت نفت اقدام می‌کند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: مجلس شورای اسلامی با افتخار به‌عنوان تسهیل‌گر و تنظیم‌گر برای تحول در صنعت نفت اقدام و خدمت خواهد کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

انتقال مستقیم پول به چرخه اقتصاد کشور در هر کجای دنیا تورم‌زاست، نعمت منابع را تبدیل به نقمت می‌کند که امروز شاهد آن هستیم.

باور داریم منابع زیرزمینی متعلق به دولت‌ها نیست و به نسل امروز و آینده تعلق دارد و دقت کنیم خام‌فروشی و مصرف کردن در هزینه جاری، بد است.

همه اعداد نشان می‌دهد تقاضای نفت رو به افول و گاز رو به رشد است که ضرورت دارد برای توسعه صنعت گاز تلاش کنیم.

در بحث انرژی کشور، موضوع خام‌اندیشی است و حکمرانی نداریم و نیاز است سران قوا آن را اصلاح کنند.

گاز باید مبنای جهت‌گیری تجارت کشور قرار گیرد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش رسمی بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خاطرنشان ساخت: در آستانه تنظیم برنامه هفتم هستیم و نیاز به نوشتن و تدوین چندین کتاب نیست باید ۲ تا ۳ پیشران کشور را تعیین کرد و در این مسیر گام برداشت.

صنعت نفت ما یکی از پیشران‌های برنامه هفتم توسعه است و می‌تواند ما را در کمترین زمان ممکن به یک تحول بزرگ برساند.

اعداد و ارقام این‌گونه نشان می‌دهد ما در مجموع دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان هستیم و هم‌اکنون فرصت جهاد تصمیم‌گیری است‌.

تجارت انرژی کشور هم‌اکنون مبتنی بر نفت خام است و نه گاز. گاز به‌دلیل مختلف از جمله دور زدن تحریم بسیار مهم است؛ بنابراین باید جهت‌گیری عوض شود و به‌دلیل ثبات گاز مبنای تجارت قرار گیرد.

توجه داشته باشید فروش نفت ایران شامل تحریم شد اما گاز دارای چنین محدودیتی نشد و گاز ایران در زمان تحریم به عراق و ترکیه رفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا